نسخه چاپی

معترضان مصر: مقابل كاخ رئیس جمهور می‌مانیم

معترضان مصر می‌گویند، در ادامه اعتراضات خود علیه فرمان اخیر جنجالی محمد مرسی، رئیس جمهور این كشور، به تجمع مقابل كاخ ریاست‌جمهوری در قاهره ادامه خواهند داد.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، صدها معترض مصری روز چهارشنبه (۵ دسامبر، ۱۵ آذر) در کمپ‌های اعتراضی خود مقابل کاخ ریاست‌جمهوری مصر باقی ماندند.

مصری‌ها در حالی به این اعتراضات ادامه می‌دهند که نیروی پلیس ضد شورش سه ‌شنبه شب با معترضان در مقابل کاخ ریاست جمهوری درگیر شد که در اثر آن حدود ۲۰ نفر زخمی شدند.

نیروی پلیس ضد شورش مصر روز سه‌شنبه برای متفرق کردن معترضان که اطراف کاخ ریاست جمهوری تجمع کرده و علیه محمد مرسی شعار سر می‌دادند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

تظاهرات‌کنندگان همچنین موفق شدند سیم‌های‌ خاردار را که در چند صد متری کاخ ریاست جمهوری مصر کشیده شده بود، قطع و از آن عبور کنند.

شماری از معترضان برای تحصن مقابل کاخ ریاست جمهوری، چندین چادر برپا کردند؛ تحصن‌کنندگان بر لغو بیانیه قانون اساسی مرسی و خودداری رئیس جمهور از برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی جدید مصر تاکید دارند.

معترضان هشدار داده‌اند، تا زمانی که مرسی از فرمان جنجالی اخیر خود صرف‌نظر نکند، در چادرهای اعتراضی خواهند ماند.

این درحالی است که صدها مصری نیز پیش‌تر در اعتراض به تصمیمات اخیر رئیس جمهور این کشور، در میدان التحریر قاهره اردو زده‌اند.

بر اساس تصميمات اخير محمد مرسي، رئيس جمهور مصر، که با عنوان بيانيه قانون اساسي صادر شده است، هيچ‌يک از قضات و دادگاه‌هاي مصر نمي‌توانند شوراي قانون اساسي اين کشور را منحل کنند.

در اين بيانيه که روز پنج‌شنبه (۲۲ نوامبر، ۲ آذر) صادر شد، هرگونه مخالفت و چالش با تصميمات و مصوبات رئيس‌جمهور ممنوع شده است.

در اين بيانيه آمده است، رئيس جمهور مي‌تواند «هرگونه تصميم يا تدبيري را براي حفاظت از انقلاب مصر اتخاذ کند.»

بعد از صدور این بیانیه، هزاران مصری در اعتراض به این فرمان و تنظیم سریع پیش‌نویس قانون اساسی این کشور، در میدان التحریر قاهره تجمع کردند.

اعضاي مجلس مؤسسان مصر روز جمعه (۳۰ نوامبر، ۱۰ آذر) همه مفاد پيش‌نويس قانون اساسي را تصويب کردند.

محمد مرسي، رئيس جمهور مصر روز شنبه (اول دسامبر، ۱۱ آذر) در مراسمي رسمي نسخه پيش‌نويس نهايي قانون اساسي را تحويل گرفت و ۱۵ دسامبر ۲۰۱۲ را به عنوان تاريخ برگزاري همه‌پرسي، تعيين کرد.

مخالفان در مصر، شرکت در همه‌پرسی را تحریم کرده‌اند.

۱۳۹۱/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...