نسخه چاپی

ورود سامانه بارشی جدید به كشور و تداوم بارش‌ در بیشتر مناطق

عکس خبري -ورود سامانه بارشي جديد به کشور و تداوم بارش‌ در بيشتر مناطق

مدیركل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به كشور طی روز جمعه (۳۰ آبان) خبر داد و گفت: دمای هوا در برخی مناطق كشور بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد كاهش می‌یابد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس آخرین مدل‌های هواشناسی امروز (۲۸ آبان) در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز هر برخی مناطق استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال آذربایجان‌شرقی، یزد، شرق کرمان، نیمه شرقی هرمزگان، شرق تنگه هرمز و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، ‌سمنان و زاگرس مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه فردا (۲۹ آبان) در گیلان و مازندران بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت، گفت: در برخی مناطق شمال آذربایجان‌ شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد ازظهر روز جمعه (۳۰ آبان) سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود، اظهارکرد: از این رو در نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و اردبیل همچنین در استان‌های زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شمال خوزستان و ارتفاعات گیلان و مازندران بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. در ارتفاعات این مناطق نیز بارش برف خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان طی روز شنبه (۱ آذر) با گسترش فعالیت سامانه بارشی، بارش باران همراه با وزش باد و رعد و برق در غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب، شمال شرق، شمال و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رخ می‌دهد و در مناطق مستعد غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و البرز مرکزی ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه طی روز یکشنبه (۲ آذر) فعالیت این سامانه بارشی در شمال و شمال شرق کشور خواهد بود، گفت: در برخی مناطق شمال غرب، شرق، دامنه‌های زاگرس جنوبی و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا از امروز (۲۸ آبان) تا پایان هفته در شمال شرق بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، اظهار کرد: از این‌رو دمای بیشینه در مناطق سردسیر شمال شرق به زیر صفر درجه می‌رسد همچنین طی این مدت دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۹ آبان) نیمه ابری تا ابری، گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۳۰ آبان) نیز نیمه ابری، گاهی وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر و بارش پراکنده با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۱۳۹۹/۸/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...