نسخه چاپی

درخواست تظاهرات در حمایت از مرسی

اخوان‌المسلمین مصر از حامیان محمد مرسی، رییس جمهور این كشور خواست تا رو چهارشنبه به طرفداری از تصمیمات وی در برابر كاخ ریاست جمهوری تجمع كنند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، محمود غزلان، سخنگوی اخوان‌المسلیمین با صدور بیانیه‌ای در ساعات آغازین رو چهارشنبه (۱۵ آذر) اعلام کرد، «اخوان‌المسلمین و دیگر گروه‌های سیاسی مردمی، پس از آن که روز گذشته مخالفان تصمیم‌گرفتند تا دیدگاه‌هخای خود را با زور بیان کنند، درخواست کرده است تا در دفاع از مشروعیت (تصمیم مرسی) چهارشنبه عصر تظاهراتی در برابر کاخ ریاست جمهوری برگزار شود.»

در عین حال مخالفان رییس جمهور مصر نیز برای ابراز خشم خود نسبت به گسترش قدرت مرسی و قانون اساسی که قرار است با سرعت تصویب شود، برپایی تظاهراتی ضد مرسی را در برابر کاخ ریاست جمهوری در همان روز خواستار شده‌اند.

محمد واکد، سخنگوی جبهه ملی برای عدالت و دموکراسی مصر گفته است، «با رایزنی با نیروهای انقلابی موافقت شد تا بیرون از کاخ ریاست جمهوری تظاهراتی برپا شود. اگر اخوان‌المسلمین به ما حمله‌ور نشوند، همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. اگر این اتفاق بیافتد، ما مرسی را مسئول آن می‌دانیم.»

محمد مرسي، ۲۲ نوامبر (۲ آذر) يک حکم جنجالي را امضا کرد که به موجب آن مي‌تواند «هرگونه تصميمي را بدون روبرو شدن با مخالفت اتخاذ کند.» اين حکم همچنين دادگاه‌ها را از بازنگري در تصميمات مرسي باز مي‌دارد.

از آن زمان هزاران تن از مردم تظاهرات‌های گسترده‌ای را در مخالفت با حکم مرسی و تسریع در هم‌خوانی پیش‌نویس قانون اساسی با آن در قاهره و تعدادی از شهرهای دیگر برگزار کردند.

در ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) مجمع موسسان قانون اساسی پیش‌نویس نهایی قانون اساسی جدید مصر را به پایان برد. پس از آن مرسی اعلام کرد که همه‌پرسی درباره این پیش‌نویس ۲۵ آذر برگزار خواهد شد؛ این درحالی است که مخالفان این همه‌پرسی را تحریم کرده‌اند.

۱۳۹۱/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...