نسخه چاپی

87 قلم فرآورده سلامت محور غیرمجاز در عطاری‌های زاهدان كشف شد

عکس خبري -87 قلم فرآورده سلامت محور غيرمجاز در عطاري‌هاي زاهدان کشف شد

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی زاهدان از كشف و ضبط 87 قلم فرآورده سلامت محور غیرمجاز با ارزش بیش از 92 میلیون ریال در عطاری های زاهدان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، رضا کیخا اظهار کرد: محصولات سلامت محور تقلبی و قاچاق، چالش جدی معاونت غذا و دارو در بحران کرونا است.

وی درباره مضرات استفاده از داروهای غیرمجاز و قاچاق افزود: استفاده از این فرآورده ها ممکن است سبب بروز عوارض جانبی و آلرژیک در بدن فرد شود.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با اجرای طرح ضربتی ویژه نظارت بر واحدهای صنفی عطاری، بازرسان این معاونت در طی انجام گشت مشترک با سایر دستگاه های دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موفق به کشف و ضبط 87 قلم فرآورده سلامت غیرمجاز با ارزش بالغ بر 92 میلیون ریال شده اند.

کیخا، اقلام مکشوفه را شامل انواع فرآورده های سلامت محور قاچاق و غیرمجاز از قبیل داروهای سنتی و دست ساز و مکمل های تقلبی عنوان کرد و افزود: در همین رابطه پنج واحد صنفی عطاری نیز به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: عطاری ها تنها مجاز به عرضه گیاهان خام و فرآوری نشده دارویی هستند و مطابق قانون عرضه هر گونه دارو و مکمل صرفا توسط داروخانه ها مجاز است.

وی ادامه داد: فروشگاه ها و عطاری ها بسته به نوع فعالیتشان و ارائه لوازمی که می تواند به مردم آسیب برساند به طور مستقیم زیر نظر بازرسان غذا و دارو هستند و در صورت وجود هرگونه تخلفی با جدیت با آنها برخورد می شود.

۱۳۹۹/۹/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...