نسخه چاپی

آقای ملك زاده! امروز به جای استعفا باید پاسخگوی عملكرد پرابهام و پراشكال خود باشید!

عکس خبري -آقاي ملک زاده! امروز به جاي استعفا بايد پاسخگوي عملکرد پرابهام و پراشکال خود باشيد!

آیا امروز میتوان این احتمال را داد كه وضعیت شدید بیماران كشورمان در برخی از حوزهها نتیجه افشای اطلاعاتی بود كه از دهه ۶۰ توسط ملك زاده در اختیار كشورهای متخاصم قرار گرفته؟!

به گزارش نما، بعد از آنکه دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت هفته گذشته در انتقادی صریح از وضعیت وخیم "تحقیقات در حوزه سلامت کشور" گفت و تاکید کرد: "نظام تحقیقاتی دانشگاهی کشور چه کرده است؟ در مورد کرونا یک مدل به من بدهید که پیش‌بینی‌ها درست بوده باشد! تحقیقات کاربردی در حوزه سلامت نداریم و تا زمانی که تحقیقات کشور مقاله‌محور باشد، راهگشای مشکلات نخواهند بود و هیچ وزیر بهداشتی نمی‌تواند برای آینده کشور از این تحقیقات بهره ببرد."

با این اظهارات صریح وزیر بهداشت، عملاً "رضا ملک زاده" به عنوان معاون پژهشی وزارت بهداشت در تیررس مطالبه افکار عمومی برای پاسخگویی نسبت به عملکرد خود قرار گرفت اما ملک زاده در اقدامی قابل تامل و البته در فراری رو به جلو به جای پاسخگویی، اقدام به استعفا و انتشار متن استعفای خود کرد!

در حالیکه امروز کشورمان در اوج درگیری با بیماری کروناست و بخشی از وخامت اوضاع امروز به دلیل عملکرد ضعیف و در مواردی، قابل تامل ملک زاده و تیم همراه وی در معاونت پژهش وزارت بهداشت است، اما وی به جای پاسخگو بودن نسبت به عملکرد خود، تنها به خالی کردن میدان و گرفتن انگشت اتهام به سوی وزیر بهداشت اقدام کرده است!


رضا ملک زاده امروز باید پاسخگوی ابهامات و سؤالات متعددی در حوزه سلامت این مرز بوم باشد؛ اینکه چرا و بر اساس کدام منطق و توجیهی، اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ بیمار کرونایی کشورمان را به اسم مشارکت در یک تحقیق بین المللی در اختیار سازمان جهانی بهداشت و کشورهای بعضاً متخاصم با ایران قرار داده است!

تحقیقاتی که عملاً بیماران کرونایی کشورمان را تبدیل به ابزاری برای تست داروهای ناشناخته خارجی کرد و بعد مشخص شد بخشی از این بیماران به واسطه عوارض شدید این داروها جان خود را از دست داده اند! و این حقیقتی بود که ایرج حریرچی به عنوان معاون‌کل وزارت بهداشت به صراحت به آن اعتراف کرد: "تا به امروز اکثر داروهای شیمیایی تجویزی بر درمان بیماری کرونا مؤثر نبوده‌اند و در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما از آن‌جا که عوارض داروهای ویروسی بسیار بالاست، بخشی از مرگ‌ومیرهای کرونا به‌دلیل عوارض این داروهای تجویزی بوده است!"

امروز ملک‌زاده باید پاسخگوی این مسئله باشد که چرا اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ بیمار کرونایی را به کشورهایی داده که تجربه ثابت کرده اگر هم داروی درمان کرونا را کشف کنند قطعاً داروی موردنظر را در اختیار ایران قرار نمیدهند! چرا اطلاعات بیماران ما در اقدامی خلاف مراعات الزمات امنیتی در اختیار کشورهایی قرار گرفته که تا به امروز سابقه شرارت و وارد کردن ضربات مختلف بر مردم ایران را در کارنامه خود دارند و داروهایی روی مردم کشور به واسطه این طرح به اصطلاح تحقیقاتی ملک زاده بر روی بیماران ایرانی کرونا تست شده که امروز مشخص شده که آن داروها نه تنها هیچ اثر مثبتی بر درمان کرونا نداشته اند بلکه برخی از آنها، عوارض مهلکی را نیز در پی داشته است!

اما نکته بسیار مهمی بعدی که ملک زاده امروز باید پاسخگوی آن باشد نحوه و چرایی انجام "مطالعات کوهورت" است؛ جالب اینکه وی در نامه اخیر استعفای خود در این باره مدعی شده: "در خصوص مطالعات اپیدمیولوژی کووید -۱۹ نیز در حالی توان پژوهشگران ایران در این حیطه را زیر سؤال برده‌اید که ایران سابقه مطالعات کوهورت آینده‌نگر وسیع را داشته و به مطالعات ملی اپیدمیولوژی آینده‌نگر در جهان شناخته شده است و تلاش‌های علمی ایران در این نوع مطالعات به همکاری‌های علمی بی‌شمار و دستاوردها و افتخارات ملی و بین‌المللی ماندگار انجامیده است!"

اما درباره مطالعات کوهورت که معاون پژوهش وزارت بهداشت آن را مایه مباهات خود میداند، علامتهای سؤال بزرگی وجود دارد که ملک زاده باید پاسخگوی این سؤالات باشد.

رضا ملک زاده از سال ۱۳۶۶ با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی و اختصاص صدها میلیارد بودجه بر روی جمعیت ۲۰۰ هزار نفری از همه نژادهای ایرانی، مطالعه‌ای تحت عنوان "کوهورت پرشین" پی‌ریزی کرد که بر اساس آن، مجموعه‌ای از ۴ مطالعه در سنین مختلف با اهداف متفاوت شامل کوهورت نوزادان، نوجوانان، سالمندان و بالغین انجام شده و در هر یک، تأثیر عوامل مختلف بر بیماری‌های آن گروه سنی اطلاعات جمع‌آوری، طبقه‌بندی و در اختیار بیگانگان قرار داده شد!!

آیا امروز افکار عمومی این حق را دارد که از ملک زاده سؤال کند که با کدام توجیه، اطلاعات حیاتی گروههای مختلف مردم کشورمان درباره عوامل بیماری زا را در اختیار کشورهای متخاصم با ایران قرار داده است؟!

آیا امروز میتوان این احتمال را داد که وضعیت خاص و شدید بیماران کشورمان در برخی از حوزهها نتیجه افشای اطلاعاتی بود که از دهه ۶۰ توسط ملک زاده در اختیار کشورهای متخاصم با ایران قرار گرفته است؟! آیا میتوان بخشی از وخامت حال بیماران کووید ۱۹ در کشورمان را نیز مرتبط با درز این اطلاعات به خارج از کشور دانست؟!

آقای رضا ملک زاده! امروز شما به جای استعفا باید پاسخگوی این سؤال اساسی هم باشید که چرا در طول دوران بسیار طولانی معاونت خود در وزارت بهداشت، رسماً و علنا مخالف "ترویج و توسعه طب سنتی" بوده اید؟ در حالیکه در "سیاست‌های کلی نظام سلامت کشور" ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به صراحت تاکید بر لزوم توجه و توسعه طب ایرانی ــ اسلامی شده است!

جالب اینکه آقای ملک زاده در طول سالیان سال معاونت خود در وزارت بهداشت، نه تنها هیچ اقدامی در راستای انجام وظایف خود در حوزه ترویج و توسعه طب سنتی انجام نداده بلکه امروز یکی از دلایل استعفای خود را نیز تلاش وزیر بهداشت برای "ادغام خدمات رایج نظام سلامت کشور با طب سنتی" دانسته است!!

آقای ملک زاده! مردم این کشور امروز در جریان شیوع کرونا، چوب مخالفت صریح شما با طب سنتی در بدنه نظام سلامت کشور را با از دست دادن جان عزیزان خود در جریان شیوع کرونا می خورند چرا که به اذعان تمام کارشناسان حوزه سلامت اگر در جریان پاندمی کرونا در کشورمان از توان و ظرفیت طب سنتی در پیشگیری و درمان کووید ۱۹ استفاده می شد، وضعیت ایران در تعداد جانباختگان این بیماری، وضعیت به مراتب بهتری می بود کما اینکه کشور چین با اتکاء به طب سنتی خود توانست به صورت کامل بر بیماری کرونا غلبه کند و چندین ماه است که حتی یک فوتی ناشی از کرونا نداشته است!

چین در حالی به این حقیقت بزرگ اعتراف کرده و به چنین موفقیت شگرفی دست یافته که توان ظرفیت طب ایرانی ــ اسلامی به مراتب از طب چینی بیشتر و غنی تر است و اگر تا به امروز مخالفتهای سفت و سخت امثال ملک زاده در نظام سلامت کشورمان با طب سنتی وجود نمی داشت، امروز کشورمان مانند چین در حال برگزاری جشن شکست کامل کرونا می بود نه اینکه در اوج تلفات و مرگ و میر ویروس منحوس کرونا باشد!
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...