نسخه چاپی

الهیان: مواضع تند و غیرعالمانه دكتر ملك‌‌زاده پذیرفته شده نیست/ لزوم حمایت از وزیر بهداشت برای كنترل اپیدمی كرونا

عکس خبري -الهيان: مواضع تند و غيرعالمانه دکتر ملک‌‌زاده پذيرفته شده نيست/ لزوم حمايت از وزير بهداشت براي کنترل اپيدمي کرونا

پزشك متخصص و نایب رئیس فراكسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی گفت: استعفای آقای دكتر ملك‌زاده همراه با انتقادات جدی ایشان به وزیر محترم بهداشت مطرح شد.

به گزارش نما، دکتر زهره الهیان، پزشک متخصص و نایب رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی در واکنش به استعفای رضا ملک‌زاده گفت: استعفای آقای دکتر ملک‌زاده همراه با انتقادات جدی ایشان به وزیر محترم بهداشت مطرح شد؛ در صورتی که یکی از معاونین که مجلس نسبت به ایشان انتقاد جدی داشته است خود جناب آقای دکتر ملک‌زاده هستند.
این پزشک متخصص در واکنش به مخالفت صریح ملک‌زاده با طب سنتی در متن استعفای او، افزود: متأسفانه چندی پیش نیز مشاهده کردیم که نامه ایشان مبنی بر برچیده شدن علم طب سنتی که بسیار شتاب‌زده نوشته شده بود منتشر شد و تلاش شده بود امضای برخی انجمن‌های علمی نیز با این نامه همراه شود.

وی افزود: موضع ایشان نسبت به طب سنتی موضعی غیرعلمی است؛ با توجه به ظرفیت علمی کشور در زمینه طب سنتی و کاربرد داروهای گیاهی، اظهارات ایشان غیرعالمانه‌است و گواه این حرف بنده نیز این است که ما در تولید علم و ارائه مقالات علمی در مجلات معتبر علمی جهان در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی در رتبه پنجم کل دنیا قرار داریم.

الهیان ادامه داد: در شرایطی که کل کشور درگیر بحران کروناست، به شدت نیاز است از هر ظرفیتی برای پیشگیری و درمان کرونا استفاده شود؛ طب سنتی دارای ظرفیت آکادمیک و علمی است که در شرایط حاضر، می‌تواند به کمک پیشگیری و درمان بیماران کرونایی بیاید و در این شرایط، زدن ریشه این علم منحصر به فرد که در ایران، پیشینه ۷۰۰۰ ساله دارد؛ نوعی رویکرد غیرعلمی و شتاب‌زده است و قاعدتاً این نوع نگرش آقای دکتر ملک‌زاده مورد انتقاد جدی مجلس قرار گرفته است.

نایب رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که از شخصیت‌های علمی و سیاسی برخی رفتارها انتظار نمی‌رود، تأکید کرد: در شرایط بحران بیش از آن‌که در مسیر تلاش وزارت بهداشت، کارشکنی صورت بگیرد باید به شخص وزیر بهداشت و معاونین ایشان کمک شود تا با اراده و عزم جدی و با مشارکت نخبگان، بتوانند هرچه سریع‌تر، وضعیت بحرانی موجود را سر و سامان ببخشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مواضع تند و غیرعالمانه از سوی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، به هیچ‌وجه از سوی مجامع آکادمیک پذیرفته شده نیست و از سوی مردم نیز این مواضع مورد نقد قرار می‌گیرد و مجلس نیز نسبت به این گونه اظهارات، انتقاد به آقای ملک‌زاده و سایر جریان‌هایی دارد که به دلایلی مشخص، در حال تضعیف وزیر محترم بهداشت هستند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...