نسخه چاپی

ده‌نمكی: حلقه‌ مفقوده جبهه فرهنگی انقلاب، عرضه كتاب است

عکس خبري -ده‌نمکي: حلقه‌ مفقوده جبهه فرهنگي انقلاب، عرضه کتاب است

فعال حوزه فرهنگ و رسانه گفت: یكی از حلقه‌های مفقوده جبهه فرهنگی انقلاب بحث عرضه كتاب است و در این حوزه هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم

به گزارش نما؛ مسعود ده نمکی فعال حوزه فرهنگ و رسانه در ویژه برنامه تجلیل از کتابفروشی کیهان که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده جبهه فرهنگی انقلاب بحث عرضه کتاب است و در این حوزه هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم. معتقدم حوزه کتاب را نباید واتیکانیزه کرد.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از مخاطبان عام وارد فروشگاه‌های تابلودار جبهه انقلاب نشود با این وجود باید کتاب‌های جبهه فرهنگی انقلاب برای استفاده عموم در همه‌ی فروشگاه‌ها عرضه شوند، افزود: حلقه کتاب خوانی در حوزه پخش و عرضه لنگ می‌زند؛ با این وجود کسانی که در برنامه ریزی دخیل هستند باید بستر توزیع کتاب‌های جبهه فرهنگی انقلابرا بین مخاطب عام فراهم کرده و آن را گسترش بدهند. به هر روی ایده‌های مختلفی وجود دارد، ولی ما باید از اهل فن مشورت بگیریم و حلقه‌های کتابخوانی در حوزه پخش را به هم وصل کنیم.

این کارگردان سینما خطاب به دانشجویان بیان کرد: من به شما جوان‌هایی که دنبال راه حل هستید و عمیق‌تر حرکت می‌کنید علاقمند هستم و ارادت دارم و حضورم در این جمع هم نشانه‌عرض احترام به زحمات شماست.

همچنین مجید بذرافکن معاون فرهنگی کل سپاه پاسداران گفت: توجه به کتاب در این زمانه‌ی غلبه‌ی فضای مجازی خود جای خداقوت و تبریک دارد.

وی افزود: اینکه ما به اهمیت کتاب در نسبت با دیگر شئون حرکت فرهنگی توجه داشته باشیم و بعد به عامل کتابفروش و عرضه کنندگان کتاب که به تعبیری در لبه جلویی نبرد فرهنگی قرار دارند توجه کنیم یک ترقی است.

بذرافکن تصریج کرد: اگر چه شیوع ویروس کرونا موجب شده تا برخی‌ها به یک شتاب زدگی غیرقابل تصوری دچار شوند، اما در عین حال شیوع کرونا این فرصت را به ما داده تا به تمام شئون زندگی خود فکر کنیم و مناسبات معنوی، اقتصادی و فرهنگی را یک بار دیگر مورد بازنگری قرار دهیم و اینجاست که باید نقش فعالان حوزه کتاب را برجسته کنیم.

وی با بیان اینکه در اوضاعی که کورکورانه تلاش می‌شود تا همه چیز زندگی مجازی شده و کتاب به عنوان یک رکن اصیل فرهنگی کنار گذاشته شود توجه بسیج دانشجویی به این امر موضوع قدردانی‌ست، افزود: حرکت فرهنگی در کشور ما با یک کم لطفی و یا به نوعی با یک خودانتقادی بیش از حد مواجه است؛ مثلا به نظر می‌آید که در تصویرسازی از مواجهه با کتاب در جامعه ما نوعی مبالغه وجود دارد.

معاون فرهنگی کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه علی رغم مبالغه‌هایی که صورت می‌گیرد به نظر می‌آید که تولید کتاب و محتوا در کشور نسبت۲۰ سال اخیر، رشد قابل توجهی داشته‌است و وضعیت کتاب‌ها هم از جهت فرمی و هم دسترسی بسیار بهتر شده‌است. منتها این پیشرفت‌ها هنوز هم نیازهای ما را بطور کامل پوشش نمی‌دهد.

بذرافکن با بیان اینکه دعوت رهبر معظم انقلاب برای ورود جوانان صالح، مومن و انقلابی داوطلب به میدان مقابله با کرونا یک پشتوانه کتاب هم نیاز دارد، تصریح کرد: با روایت‌های قدرتمند از اثر حضورهوشیارانه، میلیونی و جهادی در عرصه مقابله با کرونا و در قالب پایداری مثل کتاب حتما گشایش ذهنی ایجاد خواهد شد و فتوحات به دست می‌آید.

وی افزود: بنده حداقل محتوای چهار کتاب را که مبتنی بر روایت غلبه بر موج اول شیوع ویروس کرونا است را خوانده ام با این وجود کتاب‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند توان و اراده مردم برای غلبه بر هر نوع مشکلی از جمله کرونا را تقویت کنند؛ پس باید بیان روایت‌های قدرتمند از مقابله با این ویروس در قالب کتاب مورد توجه قرار بگیرد.
منبع: خبرنامه دانشجویان

۱۳۹۹/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...