نسخه چاپی

مخالفان قانون اساسی مصر به دنبال قدرت‌ هستند

عکس خبري -مخالفان قانون اساسي مصر به دنبال قدرت‌ هستند

محمود غزلان سخنگوی اخوان‌المسلمین مصر گفت: مخالفان بیانیه قانون اساسی محمد مرسی رئیس‌جمهور، قدرت‌طلب هستند.

به گزارش نما،«محمود غزلان» سخنگوی اخوان المسلمین مصر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره گفت: مخالفان بیانیه قانون اساسی که محمد مرسی صادر کرده است، در تلاش هستند قدرت را در مصر به دست بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس مصر باید در قبال حوادث جاری کشور مسئولیت پذیر باشد، گفت: پلیس باید با توقف درگیری بین دو طرف، مانع از خونریزی شود.

وی پلیس و نیروهای امنیتی مصر را به ایجاد پست‌های امنیتی در برابر کاخ ریاست جمهوری فراخوانده و تاکید کرد: با این اقدام از تحصن و تظاهرات در این منطقه جلوگیری خواهد شد.

غزلان افزود: مردم می‌توانند به جای تجمع در برابر کاخ ریاست جمهوری در سایر میادین قاهره که تعداد آن اندک نیست، تجمع کنند.

وی راه حل بحران موجود در مصر را پذیرفتن خواست مردم و همه پرسی پیش نویس قانون اساسی مصر و پس از آن احترام به پاسخ بله یا خیر مردم عنوان کرد.

سخنگوی اخوان المسلمین مصر در ادامه به خبرنگار فارس گفت: مشکل مصر در قانون اساسی آن نهفته نیست بلکه قانون اساسی جدید، بهانه‌ای در دست مخالفان است که از آن برای تکیه زدن به کرسی قدرت سوء استفاده می‌کنند.

غزلان گفت: وقتی از مخالفان قانون اساسی جدید در مورد دلایل مخالفتشان سوال شد پاسخ دادند که با 10 بند از قانون مزبور و به عبارت دیگر پنج درصد آن مخالف هستند.

وی گفت: این وضعیت به خوبی نشان می‌دهد که مخالفان به دنبال بهانه جویی و قدرت طلبی هستند.

غزلان مخالفان قانون اساسی را به محترم شمردن خواست مردم فراخوانده و از آنان خواست بندهای مورد اختلاف خود را با توجه به راهکار اصلاحی که در قانون اساسی وجود دارد، حل و فصل کنند.

۱۳۹۱/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...