نسخه چاپی

بخشایش اردستانی در گفتگو با نما بیان كرد:

ریشۀ مشكلات كشور سوء مدیریت است نه تحریم

عکس خبري - ريش? مشکلات کشور سوء مديريت است نه تحريم

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: اشتباه دولت در این بود كه فكر می كرد با سرمایه گذاری های خارجی و برجام می توان مشكلات كشور را حل كرد؛ در صورتی كه مشكل در مدیریت داخلی بود نه تحریم ها.

احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: دولت آقای روحانی انگیزه خود را برای مدیریت کشور و کنترل شرایط از دست داده است و به همین خاطر مشاهده می کنیم که کنترل شرایط از دستان او و کابینه اش خارج شده و سردرگم و حیران مانده اند.

وی در همین رابطه افزود: زمانی رئیس جمهور تمام تمرکز خود را بر بروی برجام گذاشته بود اما با خروج آمریکا از برجام تمام محاسبات دولت بهم ریخت و تنها کورسوی امید برای دولت از دست رفت.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در ادامه خاطرنشان کرد: اشتباه دولت در این بود که فکر می کرد با سرمایه گذاری های خارجی و برجام می توان مشکلات کشور را حل کرد؛ در صورتی که مشکل در مدیریت داخلی بود نه تحریم ها.

بخشایش اردستانی گفت: من فکر می کنم بدنه دولت آقای روحانی با تیم دولت او همخوانی ندارد و به روزمرگی دچار شده است.

وی یادآور شد: از سوی دیگر دولت دوازدهم از افراد خسته و ناامید تشکیل شده است که فقط منتظر هستند تا پایان دولت نزدیک شود و به همین خاطر هیچ انگیزه و شور و اشتیاقی در آنها دیده نمی شود.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم خاطرنشان کرد: یکی از ایرادات دولت این بود که قدرت تحلیل و پیش بینی شرایط را نداشت و بیش از حد به تعهدات و توافقنامه های جهانی خوشبین بود. یک رئیس جمهور و اعضای کابینه او باید از مشاوران قوی و تحلیلگران خبره استفاده کند تا بتواند شرایط کشور و خارج از کشور را به صورت کارشناسی و اصولی تحلیل کنند و برای هر سناریویی که دشمنان برای ایران طراحی می کنند و یا در داخل اتفاق می افتد، برنامه داشته باشند.

بخشایش اردستانی در پایان اضافه کرد: مردم عادی در شرایط سختی به سر می برند و دولت را مقصر می دانند؛ لذا دولت باید برای کنترل شرایط از پیش طرح هایی را در نظر می گرفت نه اینکه بعد از ووقوع اتفاقی تازه به فکر طرح و راهکار باشد.

۱۳۹۹/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...