نسخه چاپی

كحلكی در گفتگو با نما:

برجام برای ما باخت و برای طرف مقابل برد بود

عکس خبري -برجام براي ما باخت و براي طرف مقابل برد بود

كارشناس مسائل بین الملل گفت: طرف های غربی برجام كسانی نبودند كه به بازی برد-برد اعتقادی داشته باشند و عملاً آنها درصدد بودند تا ایران را وارد یك بازی برد-باخت كنند.

غلامرضا کحلکی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: برجام یک سند بسیار ضعیفی است که دارای ضعف های اساسی و بنیادی بوده که نمی توانست تأثیرگذار باشد.

وی افزود: برجام منافع ملی ایران را تأمین نکرده و از سوی دیگر طرف غربی این توافقنامه به آن پایبند نبوده اند؛ در صورتی که یک توافق باید بر بستر برد-برد بنا نهاده شده باشد؛ در حالی که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، طرف ایران کسانی نبودند که به بازی برد-برد اعتقادی داشته باشند و عملاً طرف های دیگر برجام درصدد بودند تا ایران را وارد یک بازی برد-باخت بکشانند.

کارشناس مسائل بین الملل یادآور شد: حتی اگر اروپا اعلام کند به برجام پایبند خواهد ماند و یا آمریکا اعلام کند به سند برجام بازخواهد گشت و از سوی دیگر امنیت و منافع ملی ایران تأمین شود، برجام توافقی نیست که بتوان به آن اطمینان کرد؛ زیرا این توافقنامه بیمار است.

کحلکی تأکید کرد: البته این به این معنا نیست که نباید با دنیا مذاکره و تفاهم نداشت، اما قطعاً مذاکره اصولی دارد که باید رعایت شود؛ در صورتی که برجام دارای ضعف های بسیاری مانند مکانیزم ماشه است و همچنین تفسیرهای متفاوتی از این سند می توان ارائه داد.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: آینده ای را نمی توان برای برجام متصور شد؛ لذا دولت باید به دنبال تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران و نگاه های مقام معظم رهبری از راه ها و روش های دیگر باشد؛ روش هایی که امام راحل ریل گذار آنها بودند و مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند.

کحلکی معتقد است؛ بسیاری از مشکلات کشور به برجام ارتباطی ندارد، بلکه کشور از ضعف مشکلات مدیریتی رنج می برد؛ لذا حتی اگر برجام هم بود و می گفتیم این توافق بهترین توافق است، به خاطر ضعف های مدیریتی کشور ما به چهارچوب های مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری دست نمی یافت

۱۳۹۹/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...