نسخه چاپی

دولت آینده آمریكا باید سیاست‌های نادرست علیه ایران را جبران كند/ پایان ترامپیسم یكی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران است

عکس خبري -دولت آينده آمريکا بايد سياست‌هاي نادرست عليه ايران را جبران کند/ پايان ترامپيسم يکي از مظاهر بزرگ پيروزي ملت ايران است

رئیس جمهور گفت: دولت آینده آمریكا نسبت به ملت ایران باید جبران كند سیاست‌های نادرستی كه دولت قبلی در طول چهار سال اعمال كرد.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار داشت: من در سخن امروز می‌خواهم در ۲ مورد از ملت ایران سپاسگزاری و تشکر ویژه انجام بدهم. اولین تشکر بابت مقاومت سه ساله ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی است. در تاریخ ایران دو دفاع مقدس داشتیم؛ یکی ۸ ساله و در برابر صدامیان و یک دفاع مقدس در برابر ترامپیان. ما بحمدلله علی رغم اینکه در جنگ اول تنها بودیم، موفق شدیم و ملت ما با استقامت و ایمان و ایثار توانست به پیروزی برسد.

وی افزود: در این جنگ سه ساله هم تقریباً تنها بودیم و این سربازان خط مقدم جبهه اقتصاد و مردم عزیز بودند که مقاومت و ایستادگی کردند تا امروز به موفقیت و پیروزی رسیدیم. یکی از مظاهر شکست قطعی دشمن در جنگ اقتصادی پایان دوره ترامپیسم بوده است. این آدمی که بدترین جنایت‌ها را در تاریخ آمریکا انجام داد و شکست این ادم به خاطر شکست او در مجامع بین المللی، مراجع حقوقی، معیارهای اخلاقی و در افکار عمومی جهان و بالاخره ملت آمریکا بود.

رئیس جمهور ادامه داد: ترامپ اقدامات ضد انسانی و تروریستی نسبت به ملت ایران اعمال کرد و در دوران کرونا به تحریم و فشار افزود. حتی صندوق بین المللی که می‌خواست ۵ میلیارد دلار برای مسائل پزشکی به ایران کمک کند، کسی که مخالفت کرد همین گروه کاخ سفید بودند و نگذاشتند مردم با شرایط بهتر در شرایط سخت و عالم گیری باشند.

روحانی تصریح کرد: عوامل شکست این آدم سیاست‌های غلط خارجی، بهداشتی و اقدام نژاد پرستانه و غیر قابل اعتماد بودن برای خارجی‌ها و هم برای داخل بود و مسیر عوام فریبانه و پوپولیستی بود. خدا رو شکر این شر از سر مردم آمریکا و منطقه رفت.

وی ادامه داد: دولت بعدی آمریکا باید کارهای بزرگی را بتواند انجام بدهد و در برابر آن اقداماتی که چهره آمریکا تخریب کرد شرایط را جبران کند و اشتباهات را جبران کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: امیدواریم دولت آینده آمریکا نسبت به ملت ایران در اولین قدم‌ها سیاست‌های ترامپ را نسبت به ایران با صراحت محکوم کند، اقدامات تروریستی و ضد حقوقی بشری را به صراحت محکوم کند و جبران کند سیاست‌های نادرستی که دولت قبلی در طول چهار سال اعمال کرد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

۱۳۹۹/۹/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...