نسخه چاپی

احتمال تحریم اسرائیل از سوی اروپا

اتحادیه اروپا در نظر دارد به خاطر طرح رژیم اسرائیل برای ساخت هزاران واحد مسكونی غیرقانونی برای شهرك‎نشینان یهودی در اراضی اشغالی فلسطین، تل‎آویو را با تحریم مواجه كند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، روزنامه اسرائیلی معاریو روز پنجشنبه در همین خصوص گزارش داد، تحریم‎های اتحادیه اروپا علیه رژیم اسرائیل که احتمالا از هفته آینده به اجرا گذاشته خواهد شد، مواردی چون تحریم کالاهای ساخت شهرک‎های یهودی نشین را در برخواهد گرفت.

اتحادیه ۲۷ عضوی اروپا همچنین در نظر دارد تا مناطقی همانند اراضی اشغالی کرانه باختری، بلندی‎های جولان و همچنین شرق قدس را از توافقنامه‎های تجاری خود با رژیم اسرائیل مستثنی کند.

پس از آن‎که تل‎آویو طرح خود مبنی بر ساخت هزاران واحد مسکونی برای شهرک‎نشینان یهودی را اعلام کرد، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه سفیر رژیم اسرائیل را احضار کرد.

رژیم اسرائیل در تاریخ سی‎ام نوامبر در واکنش به رای مثبت سازمان ملل متحد به ارتقا جایگاه فلسطین به عنوان کشور ناظر غیر عضو این سازمان، طرحی را مبتنی بر ساخت سه هزار واحد مسکونی جدید در شرق قدس و کرانه باختری و از جمله منطقه بحث‎برانگیز E۱ ، اعلام کرد.

اتحادیه اروپا از طرح رژیم اسرائیل در توسعه شهرک‎سازی و به خصوص تاکید این رژیم بر قصد خود برای تکمیل پروژه E۱ ، به شدت انتقاد کرده است.

E۱ منطقه بسیار حساسی میان شرق قدس و کرانه باختری رود اردن است و گسترش آن از دهه ۹۰ میلادی در طرح و برنامه‎های رژیم اسرائیل گنجانده شده است.

پروژه جدید رژیم اسرائیل برای گسترش شهرک‎های یهودی نشین همچنین انتقاد و نگرانی جدی سازمان ملل متحد را به دنبال داشته است.

شماری از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه، سوئد، اطریش، دانمارک و اسپانیا نیز در اعتراض به برنامه رژیم اسرائیل برای گسترش شهرک‎های یهودی نشین، سفرای این رژیم را احضار کرده‎اند.

۱۳۹۱/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...