نسخه چاپی

فاسدترین كشور اتحادیه اروپا را بشناسید

«سازمان شفافیت بین الملل»، یونان را فاسدترین كشور اتحادیه اروپا از لحاظ مالی، معرفی كرد.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، این نهاد غیر دولتی که در برلین مستقر است، (15 آذر، 5 دسامبر) با در گزارش سالیانه خود، با قرار دادن یونان در جایگاه نود و چهارم در بین 176 کشور جهان، این کشور را فاسدترین کشور اتحادیه اروپا از لحاظ مالی معرفی کرد و درباره ناتوانی این کشور در خصوص مقابله با فساد مالی هشدار داد.


در رده بندی جایگاه کشورها از لحاظ فساد مالی، یونان پارسال در جایگاه هشتادم قرار گرفته بود.


کشور بحران زده ایتالیا نیز در این رده بندی، در جایگاه هفتاد و دوم قرار گرفته است.


«ادا مولر» (Edda Mueller)، مدیر این سازمان در نشستی خبری گفته است، مقابله با فساد مالی فاصله اندکی با سلامت اقتصادی کشورها دارد.


«مولر» افزود: کشورهایی که بیشتر تحت تأثیر بحران مالی قرار گرفته اند، با وجود تلاش برای ایجاد اصلاحات در ماه های اخیر، بسیار کمتر از انتظارها عمل کرده اند.


وی افزود: سطح فساد مالی در یک کشور با ثبات اقتصادی در آن کشور در ارتباط است، بنابراین مقابله با فساد مالی فقط یک لزوم اخلاقی محسوب نمی شود، بلکه بر قدرت سیاسی و اقتصادی یک کشور، تأثیر مستقیم خواهد داشت.



این نهاد بین المللی ضمن منفی ارزیابی کردن نتایج مربوط به یونان، این ارزیابی را هشداری برای مقامات یونان توصیف و توصیه می کند، مقابله با فساد باید به عنوان مهم ترین راهبرد برای خارج کردن یونان از بحران مورد توجه قرار گیرد.

۱۳۹۱/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...