نسخه چاپی

'الهه وحشت' به سوریه رسید/ دست برتر بشار اسد +عكس

تنها ساعاتی پس از آنكه اعلام شد ناتو با درخواست تركیه برای استقرار سیستم ضدهوایی و ضد موشكی پاتریوت در خاك این كشور و در نزدیكی مرزهای سوریه موافقت كرده است، معادله قوا باز هم به نفع سوریه تغییر كرده است.

به گزارش نما به نقل از جهان، دولت ترکيه که از نظر نظامي توان مقابله با ارتش سوريه را نداشته و ندارد، با جنجال آفريني در مورد توان موشکي ارتش اين کشور، از ناتو خواست تا در برابر تهديدات سوريه – و در واقع تکميل سيستم سپر موشکي آمريکا مستقر در ملطيه – موشک‌هاي پاترويوت را در اين کشور مستقر کند.

اما اکنون روسيه که از مخالفان جدي انتشار اين موشک‌ها در مرز سوريه بود و آن را اقدامي در راستاي افزايش تنش‌ها ارزيابي مي‌کرد، براي نشان دادن قاطعيت خود در حمايت از سوريه، اولين محموله از موشک‌هاي پيشرفته اسکندر را به سوريه تحويل داده است.

گفته مي‌شود اين موشک‌ها در يکي از کشتي‌هاي لجستيک ارتش روسيه که اخيراً در بندر طرطوس سوريه لنگر انداخته بوده و ارتش سوريه آن را دريافت کرده است. تحويل موشک اسکندر به سوريه، عملاً بار ديگر معادله قوا در منطقه را به نفع سوريه به هم زده است.

اسکندر موشک زمين به زمين با سرعت بسيار زياد است که تاکنون هيچ يک از سيستم‌هاي ضدموشکي و راداري شناخته شده توان رهگيري آن را نداشته‌اند و پيش از اين روسيه تهديد کرده بود در مقابل نصب سيتسم سپر موشکي آمريکا در لهستان و چک؛ آن را در منطقه کالينينگراد در ساحل درياي بالتيک نصب خواهد کرد.

00.jpg

 

به نوشته ایران اباد، هر چند مشخص نيست که روسيه چه تعداد از اين موشک‌ها و سیستم‌هاي پرتاب آن و چه مدلي از آن را به سوريه تحويل داده است، اما در مجموع مي‌توان گفت، همين تعداد هم براي هدف قرار دادن سه سيستم پاتريوتي که قرار است ناتو در ترکيه نصب کند، کافي است.

اين موشک با سرعت 2100 متر بر ثانيه و بردي بيش از 450 کيلومتر براي هر سيستم دفاعي الهه وحشت خواهد بود چرا که با سر جنگي پرقدرت خود توانايي آن را دارد تا در يک خطاي هفت متري؛ هر هدفي را نابود کند.

روسيه اين موشک راهبردي را در حالي به سوريه تحويل داده است که ناتو سيستم پاتريوت قديمي خود را در اختيار ترکيه گذاشته است.

۱۳۹۱/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...