نسخه چاپی

ناراحتی نتانیاهو از رای ممتنع آلمان

نتانیاهو ضمن تقدیر از حمایت دولت آلمان در حملات اسرائیل به غزه در جریان جنگ 8 روزه، از رفتار آلمان در دادن رای ممتنع به طرح شناسایی فلسطین به عنوان ناظر غیرعضو، ابراز سرخوردگی كرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید رای ممتنع آلمان در خصوص رسمیت یافتن فلسطین به عنوان ناظر غیرعضو سازمان ملل متحد، وی و صهیونیست‌های دیگر را ناامید کرده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از هاآرتص نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل خطاب به مطبوعات آلمانی تصریح کرد که او و بسیاری از اسرائیلی‌ها از رویکرد آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در خصوص اسرائیل «ناامید» شده‌اند.

نشریه آلمانی «دی ولت» چهارشنبه مصاحبه‌ای را با نتانیاهو منتشر کرده است که عنوان آن چنین است: «نتانیاهو از صدراعظم ناامید شده است.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اکنون مشغول دیدار از آلمان است.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو ضمن تقدیر از حمایت دولت آلمان در حملات اسرائیل به غزه در جریان جنگ 8 روزه، از رفتار آلمان در دادن رای ممتنع به طرح شناسایی فلسطین به عنوان ناظر غیرعضو، ابراز سرخوردگی کرده است.

نخست‌وزیر صهیونیست‌ها مدعی شده که می‌داند که قصد مرکل از این رای کمک به صلح بوده است اما پس از این رای تشکیلات خودگردان در حال اتحاد به تروریست‌ها است!

نتانیاهو همچنین ادعا کرده است که رای مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نفع فلسطینیان صلح را به عقب رانده است.

نخست‌وزیر اسرائیل در حالی این سخنان را بر زبان می‌راند که اندکی پس از رای مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دستور ساخت تعدادی واحد مسکونی جدید را برای صهیونیست‌ها در یکی از مناطق حساس کرانه باختری رود اردن صادر کرد. کرانه باختری از مناطقی است که اسرائیلی‌ها در جنگ 1967 به اشغال خود درآوردند.

۱۳۹۱/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...