نسخه چاپی

اسلامی: بنگاه‌ها نباید مرجع گزارش قیمت مسكن باشند/ انتشار قیمت مسكن غیرواقعی جامعه را ملتهب می‌كند

عکس خبري -اسلامي: بنگاه‌ها نبايد مرجع گزارش قيمت مسکن باشند/ انتشار قيمت مسکن غيرواقعي جامعه را ملتهب مي‌کند

وزیر راه و شهرسازی با بیان "انتشار قیمت مسكن غیرواقعی جامعه را ملتهب می كند"، گفت:‌ وزارت راه در حال برنامه‌ریزی برای انتشار قیمت واقعی مسكن در كشور است.

به گزارش نما ،محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که دلیل عدم انتشار تحولات بازار مسکن و قیمت‌ها در این بخش توسط وزارت راه و شهرسازی چیست، اظهار کرد: آمار مربوط به قیمت مسکن را بانک مرکزی اعلام می‌کند، سیستم دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از بانک مرکزی آمار را دریافت و آنرا منتشر می‌کرد.

وی ادامه داد: به این دفتر گفتم که وزارت راه و شهرسازی مسئول مسکن است و بایستی کد رهگیری را فعال کنیم که این کار را انجام داده‌ایم وقایع اتفاقیه را ملاک قرار دهیم.

وی افزود: یعنی معاملات انجام شده در بازار مسکن را ملاک -انتشار گزارش- نه بر اساس مفروضات از یک نمونه آماری محدود. وقتی نمونه آماری و جامعه آماری محدود است نمی‌توانیم بگوییم که این تحلیل درست است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید ببینیم در هر منطقه‌ای چند معامله صورت گرفته و اینها را با کد رهگیری معتبر بشماریم نه مراجعه به بنگاه‌های املاک و پرسیدن این سئوال که مسکن متری چند است!

اسلامی یادآور شد: این قیمت‌ها هیجانی است و جامعه را ملتهب می‌کند، گفتم آن چیزی که واقع شده ملاک کار باشد. روی این مسئله کار شده و به محض این‌که سیستم اعتماد ما را جلب کند گزارش واقعی تحولات بازار مسکن از جمله قیمت منتشر خواهد شد.

۱۳۹۹/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...