نسخه چاپی

مگر در وزارت ارتباطات قحط‌ الرجال بود

رئیس كمیته مخابرات مجلس در واكنش به بركناری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سمتش و سپردن سرپرستی این وزارتخانه به وزیر راه گفت: مگر در وزارت ارتباطات به لحاظ نیروی متخصص قحط الرجال بود كه وزیر راه سرپرست وزارت ارتباطات شد.

به گزارش نما، رمضانعلی سبحانی فرد در گفتگو با مهر با اظهار انتقاد از تصمیم دولت برای ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت راه و شهرسازی، ادغام این دو وزارتخانه را در شرایط فعلی ضروری ندانست و گفت: در این مقطع از زمان چه ضرورتی بر ادغام وزارت ارتباطات وجود دارد و در همین حال باید از رئیس جمهور پرسید که چنانچه رضایتی از رضا تقی پور به عنوان وزیر ارتباطات نداشته، آیا در این وزارتخانه قحط الرجال بوده و شخص متخصصی پیدا نشده که وزیر راه را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرده است.

وی با تاکید براینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله وزارتخانه های زیرساختی برای توسعه کشور است، ادامه داد: این وزارتخانه برای سایر وزارتخانه ها، زیرساختهای توسعه ای را فراهم می کند و حتی در سیاستهای اصل 44 قانون اساسی نیز از جمله مواردی است که بر حاکمیت آن تاکید شده است.

سبحانی فرد با بیان اینکه در مفاد قانون سیاستهای اصل 44، دو مورد از 11 مورد ذکر شده برای باقی ماندن در دست حاکمیت مربوط به شبکه های مادر مخابراتی و فضای فرکانسی کشور و نیز بخش تجزیه مبادلات پستی است افزود: این امر نشان دهنده حساسیت حوزه ارتباطات کشور است و ضمن آنکه امنیت اطلاعات و ارائه بستر شبکه ملی اطلاعات به لحاظ قرار گرفتن در جنگ سایبری از جمله مواردی است که بر حساسیت این بخش می افزاید.

رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با وجود آنکه در برنامه پنجم توسعه بر پیاده سازی امضای الکترونیک، مرکز تجارت الکترونیک، سامانه جامع سلامت و شناسنامه الکترونیک و طرح هایی از این دست تاکید فراوانی شده است باید متولی این بخش به صورت تخصصی پیاده سازی طرح های مدنظر را در اختیار گیرد و نه اینکه این امور به سازمانی غیرتخصصی با حجم بسیار بالای کار سپرده شود که با مدیریت افراد غیرمتخصص اصل موضوع مورد غفلت قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه و شهرسازی را در شرایط فعلی که کشور نیاز به مدیریت امنیت در مواقع بحران دارد به صلاح ندانست و گفت: در هیچ یک از کشورهای توسعه یافته حوزه حمل و نقل با مخابرات و ارتباطات یکی نمی شود.

وی در پاسخ به اینکه ادغام وزارت ارتباطات در راستای کوچک سازی دولت در دست اجرا است تاکید کرد: نمونه اینگونه کوچک سازی ها را در ادغام وزارتخانه های دیگر شاهد بودیم و حالا سوال اینجاست که برای مثال در ادغام دو وزارت راه و مسکن، چند درصد شاهد کوچک سازی بوده ایم؟ مگر نه اینکه تنها یک وزیر کم شد و هیچگونه تعدیلی صورت نگرفت.

سبحانی فرد با تاکید براینکه ادغام وزارت ارتباطات رای نمی آورد، گفت: با وجود تمامی شرایط موجود، اکثریت مجلس مخالف ادغام وزارت ارتباطات در وزارتخانه ای دیگر هستند.

۱۳۹۱/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...