نسخه چاپی

آیا ویروس كرونا در موی سر هم زندگی می كند؟!

عکس خبري - آيا ويروس کرونا در موي سر هم زندگي مي کند؟!

فرض كنید در صف صندوق یك فروشگاه ایستاده اید تا اجناس خود را حساب كنید اما نفر پشت سری شما سرفه می كند و از قضا ماسك هم ندارد. اینجاست كه از خودتان می پرسید نكند او كرونا دارد و ویروس های كرونای خارج شده از دهان او به موهای من بچسبد؟


به گزارش نما به نقل از webmd، آیا در اثر سرفه و یا عطسه دیگران موی شما آلوده به ویروس کرونا می شود؟ با اینکه پاسخ به این سوال را نمی دانید اما ترجیح می دهید به محض اینکه به خانه رسیدید علاوه بر دست هایتان، موهایتان را هم بشویید تا ویروس احتمالی که روی موهای شما حضور دارد از بین برود.

اما سوال این است که آیا واقعا موی سر می تواند ویروس کرونا را زنده و سالم درون خودش جای بدهد و باعث انتقال آن به درون بدن شود آیا ویروسی که روی مو قرار گرفته می تواند به دیگران انتقال پیدا کند؟ کارشناسان باور دارند بعید است چنین اتفاقی بیفتد و اصلا نباید نگران آن بود. هر ویروسی – چه کرونا باشد و چه هر ویروس دیگری- می تواند به موی انسان بچسبد. اما صرفا این موضوع که ویروس با چسبیده شدن به رشته های موی شما می تواند عامل بیماری تان شود صحیح نیست و بسیاری افراد را به اشتباه می اندازد. ویروس کرونا در بیرون از بدن انسان تقریبا ضعیف می شود و به تدریج از بین می رود. به عبارت دیگر ویروس می تواند روی موی شما حضور داشته باشد اما آنچنان قدرتمند نیست که شما را بیمار کند. منظور این است که ویروس روی مو ضعیف می شود و سپس اگر هم وارد بدن شود شکل ضعیف شده آن است.

اگر احساس می کنید با وجود اطمینان نسبت به اینکه ویروس روی موی سر شما را بیمار نمی کند مدام دچار استرس می شوید پس بهتر است وقتی به خانه برمی گردید موهای خودتان را بشویید. اینکار فقط به شما کمک می کند ذهن آرام تری داشته باشید.

نکته دیگری وجود دارد. موی سر یا صورت مدام از پوست روغنی را به منظور محافظت دریافت می کنند. این پوشش لغزنده نه تنها باعث می شود میکروب ها به رشته های مو بچسبند بلکه اثر ضد میکروبی دارد که ممکن است باعث می شود میکروب ها سریعتر از بین بروند. با این اوصاف اصلا لازم نیست زیادی نگران ویروس هایی باشند که بر حسب اتفاق روی موی شما بنشینند.

ویروس کرونا راه های انتقال شناخته شده ای دارد. فردی که آلوده به این ویروس باشد و بدون ماسک و بدون تلاش برای گرفتن جلوی دهان و بینی خود اگر عطسه یا سرفه کند ویروس را می پراکند و دیگران با تنفس این ویروس را به دهان و سپس بدن خود می کشانند.

بهترین روش پیشگیری این است که ماسک بزنید و از افراد مشکوک و حتی غیرمشکوک دوری کنید. اصلا لازم نیست نگران موهای خود باشید و همانطور که گفته شد اگر زیادی نگران هستید یک دوش ساده و یک شامپو زدن معمولی نگرانی شما را رفع خواهد کرد.

۱۳۹۹/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...