نسخه چاپی

باد آمریكایی ها را خالی كنیم !

محمد كاظم انبارلویی

شكار دومين پهپاد آمريكايي به خبر اول رسانه هاي جهان تبديل شد. آمريكاييها اول حاضر نبودند چنين شكستي را به رسميت بشناسند ولذا گفتند ما پهپادهاي خود را شماره كرده‌ايم چيزي از آن كم نشده است . اما پس از دو روز مجبور شدند اعتراف كنند پهپاد شكار شده توسط رزمندگان جوان ايراني ساخت آمريكا بوده است .
جرج ليتل سخنگوي رسمي پنتاگون پنج‌شنبه گذشته مجبور شد بگويد: " پهپادي كه ايران مي‌گويد آن را شكار كرده ساخت آمريكا و همان پهپاد اسكن ايگل است. "
چند هفته پيش هم در جريان تجاوز يك پهپاد آمريكايي به حريم هوايي ايران نيروي دريايي سپاه در شليك و هدف قراردادن آن ترديد نكرد.
آمريكايي‌ها سعي كردند از انتشار خبر آن جلوگيري كنند اما به هرحال پذيرفته‌اند كه يك سيلي محكم در آسمان ايران دريافت كرده‌اند . در جريان صيد " آر كيو 170" معلوم شد آن هم اتفاقي نبوده است و پاسداران آسمان نوراني جمهوري اسلامي دست به ماشه آماده هستند هر تجاوز و تحركي را در آسمان ، زمين ودريا همزمان پاسخ دهند.
هدف قراردادن پهپادهاي آمريكايي امروز به صورت يك عمل نمادين براي خالي كردن " باد"قدرت آمريكاييها در منطقه در آمده است . در جريان جنگ غزه و نيز چندي پيش در آسمان لبنان پهپادهاي اسرائيلي هم كه در حقيقت آمريكايي بودند مورد هدف قرار گرفته و سرنگون شدند .
اين رخدادها نشان مي‌دهد يك آمادگي دائمي در جمهوري اسلامي و منطقه براي پاسخگويي در مورد هر تجاوزي وجود دارد . براي همين است وقتي آمريكايي‌ها ديدند آن طرف درگيري، اراده‌اي پولادين براي مقاومت دارد ، پرچم مذاكره و گفتگو را بالا بردند و در جنگ غزه هم روز ششم نبرد پرچم آتش بس را با ذلت بر افراشتند.
خوب بود فلسطيني ها در غزه براي پذيرش آتش بس چند روزي دست نگه مي‌داشتند آن وقت معلوم مي‌شد كساني كه آتش را در منطقه برافروخته‌اند دامن خودشان را بيش از هر كس سوزانده‌اند .
چندي است وزير خارجه آمريكا به بهانه‌هاي مختلف موضوع مذاكره مستقيم و دو جانبه با ايران را مطرح كرده است . پر واضح است اين پيشنهاد براي تنظيم "باد" قدرت آمريكاييها در منطقه است. هيچ آدم عاقلي براي مذاكره دست به خشونت و تهديد و تحريم نمي‌زند. در رفتار آمريكاييها هيچ نشانه‌اي ازتمايل آنها به مذاكره و گفتگو نيست . اگر آنها مي‌خواستند تن به مذاكره دهند بايد دست از لجاجت عليه ملت ايران و تشديد تحريمها بر مي‌داشتند تا نشانه‌اي از نرمش و گفتگو را به نمايش بگذارند .
اما آنها نه تنها اين كار را نكردند بلكه اقدام به تحريكات نظامي هم مي‌كنند و هواپيماهاي جاسوسي شان مرتب در آسمان ايران ديده مي‌شود . آنها در سوريه براي شكستن يكي از حلقه هاي نيرومند مقاومت از هيچ جنايتي فرو گذارنمي‌كنند . لذا ملت ايران همچنان بايد بر قهر خود با دولت متجاوز آمريكا استوار باشد .
فرزندان شجاع ملت ايران در سپاه پاسداران و ارتش جمهوري اسلامي در خليج فارس و درياي عمان پاسخ هر تجاوزي به مرزهاي هوايي و دريايي را ولو اندك مي‌دهند.
همچنين دستگاه ديپلماسي ايران به طور فعال اين تجاوزات را به لحاظ حقوقي پيگيري مي‌كند و حق جمهوري اسلامي را براي مقابله به مثل در افكار عمومي جهان و مجامع بين المللي تشريح مي‌نمايد.
دولت و ملت بايد باد آمريكايي‌ها را در منطقه و جهان خالي كنند، تا جرأت ما جراجويي پيدا نكنند. بايد خيال آمريكايي‌ها را راحت كرد كه ملت و دولت تحت هيچ شرايطي تن به گفتگو و سازش نمي دهند.

۱۳۹۱/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...