نسخه چاپی

برخی استانداران نامزدهای ردصلاحیت شده‌اند

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اینكه به گفته وزیر كشور در جلسه این كمیسیون، تغییر استانداران ادامه خواهد یافت، گفت : زمانی رسیدگی مجلس به تغییرات استانداران اهمیت پیدا می كند كه وزیر كشور عنوان می كند من نقشی در این جا به جایی ها ندارم.

به گزارش نما،‌ عوض حیدرپور در گفتگو با مهر با اشاره به محورهای سئوالات خود از وزیر کشور مبنی بر تغییرات آتی در بدنه استانداری ها، نارضایتی نمایندگان مجلس از تغییر برخی استانداران و به کارگیری افرادی که پیشتر برای حضور در انتخابات مجلس نهم از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند، به عنوان استاندار، اظهارکرد: بنده در کمیسیون از پاسخ آقای نجار قانع نشدم و منتظر تصمیم کمیسیون و در نهایت هیات رئیسه برای پاسخگویی وزیر کشور در صحن علنی مجلس هستم.

وی افزود: اگرچه جا به جایی در دولت و استانداری ها جزو وظایف قانونی و از حقوق دولت است، اما انجام این تغییرات در آستانه انتخابات و همراه کردن مسائل حاشیه ای با آن، شائبه هایی را در جامعه ایجاد می کند که مسئولان امر باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که جابه جایی استانداران زمانی که با نارضایتی نمایندگان استان همراه می شود، وجیه نیست، تصریح کرد: متاسفانه اکنون درباره تغییرات برخی از استانداران یک نارضایتی که از مسائل حاشیه ای نشأت می گیرد، در بین نمایندگان به وجود آمده است.

وی ادامه داد: این جابه جایی وقتی به حدی زیاد می شود که شائبه های انتخاباتی را بروز داده و تقویت می کند، آیا نباید مورد بررسی قرار گیرد؟

حیدرپور در پاسخ به این سئوال که مگر غیر از جابه جایی های صورت گرفته در استانداری ها، تغییرات دیگری صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: بنا به آنچه ما اطلاع یافته ایم و پاسخ هایی که وزیر کشور به سئوالات بنده در کمیسیون داد، جابه جایی های دیگری در استانداری ها در راه است.

وی یادآور شد: زمانی رسیدگی مجلس به تغییرات استانداران اهمیت پیدا می کند که وزیر کشور عنوان می کند من نقشی در این جا به جایی ها ندارم و بخش اعظمی از آن بر اساس تصمیماتی است که خارج از وزارتخانه گرفته می شود.

نماینده شهرضا ادامه داد: جای تاسف است که برخی از استاندارانی که امروز در راس امور استان های مختلف کشور قرار می گیرند، افرادی هستند که در انتخابات مجلس نهم از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند.

حیدرپور در پاسخ به خبرنگار که از او خواست نام این افراد را بیان کند، گفت: بهتر است فعلا از آنها نامی برده نشود.

۱۳۹۱/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...