نسخه چاپی

«هادی» به دنبال تروریستی نامیدن انصارالله پییش از رفتن ترامپ

عکس خبري -«هادي» به دنبال تروريستي ناميدن انصارالله پييش از رفتن ترامپ

یكی از مقامات دولت مستعفی یمن در دیدار با هیأتی آمریكایی در ریاض اعلام كرد، نام جنبش انصارالله باید در لیست گروه‌های تروریستی قرار بگیرد.

به گزارش نما، «علی محسن صالح» معاون «عبد ربه منصور عادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن یکشنبه شب (دیشب) دیداری با یک هیأت آمریکایی شامل «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا، «کریستوفر هنزل» سفیر آمریکا در یمن و «تیموتی لیندرکینگ» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا، در ریاض داشت.

بر اساس گزارش «مأرب پرس»، در این دیدار درباره آخرین تحولات از جمله تروریستی نامیدن جنبش انصارالله یمن بحث و تبادل نظر شد.

علی محسن صالح ضمن اتهام‌زنی به انصارالله خواستار اعمال فشار بر این جنبش و قرار دادن آن در لیست گروه‌های تروریستی شد.

با اینکه دولت نجات ملی مصادیق نقض توافق استکهلم به دست دولت مستعفی را بارها ارائه کرده، علی محسن صالح انصارالله را به عدم تعهد به این توافق متهم کرد.

شنکر هم بر ادامه حمایت کشورش از دولت مستعفی یمن، آمادگی برای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله «مقابله با تروریسم» و حمایت از تحرکات «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن تأکید کرد.

اخیرا، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قبل از کنار رفتن از قدرت در ژانویه ۲۰۲۱، گروه انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» قرار می‌دهد.

چند منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با مجله «فارن‌پالیسی» گفته‌اند دولت ترامپ آماده است قبل از ژانویه ۲۰۲۱ حوثی‌های یمن (انصارالله) را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...