نسخه چاپی

تعریف نقدی از جامعه بدون امر به معروف

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آنچه در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منكر به صورت جدی احساس نیاز می‌شود، حضور مردمی است كه سفارش خداوند متعال نیز هست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا نقدی در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان غربی اظهار کرد: برای هر موجود زنده و ذی‌حیات، دستگاه دفاعی لازم است تا در مواقع مختلف هشدار دهد و جامعه بدون امر به معروف و نهی از منکر مثل انسانی است که ایدز گرفته و سلول‌های دفاعی‌اش را برای مقابله با میکروب‌ها و آلودگی‌ها از دست داده و واکنش نشان نمی‌دهد.

وی بر لزوم جدی گرفتن و فراموش نکردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: یکی از علل غربت فریضه امر به معروف و نهی از منکر این است که نتوانسته‌ایم حقیقت آن را به خوبی تبیین و به عموم جامعه معرفی کنیم.

نقدی با بیان اینکه نسبت به این فریضه ظلم کرده‌ایم و باید جبران کنیم، خاطرنشان کرد: در ذهن جامعه، امر به معروف و نهی از منکر بیشتر به مسائل اخلاقی و صرفا بحث رابطه زن و مرد برمی‌گردد، حال آنکه این فریضه در تمام ابعاد زندگی جاری است و محدود به حیطه مسائل اخلاقی نمی‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه "امر به معروف و نهی از منکر نباید با تقابل و تصادم انجام شود"، اظهار کرد: یکی از اصول اساسی در رویکرد امر به معروف و نهی از منکر مبتنی بر رفتار حکومتی است که وظیفه نیروی انتظامی، قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور و وزارت اطلاعات است.

وی با اشاره به لزوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مباحث اعتقادی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تمامی شئون زندگی تصریح کرد: آنچه در اجرای این فریضه به صورت جدی احساس نیاز می‌شود، حضور مردمی است که سفارش خداوند متعال نیز هست.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، منکرات اعتقادی را همچون گروه‌های ملحد، عرفان‌های کاذب و ... عنوان کرد و گفت: همانگونه که فقه مشخص کرده است، در روش اجرای امر به معروف و نهی از منکر هرچه ملایم‌تر رفتار شود، نتیجه بهتر خواهد بود.

نقدی در پایان به مراحل نصیحت، تذکر، تغیر و ... در اجرای این فریضه اشاره کرد و افزود: یکی از شرایط وجوب این فریضه، احتمال تاثیر است ولی این شرط در مقابله با منکرات سیاسی لازم نیست.

۱۳۹۱/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...