نسخه چاپی

خانم وزیر: با جان مردم شوخی نكنید

وزیر بهداشت گفت: بانك مركزی تعلل در اختصاص ارز دارو را جبران كند زیرا نقل و انتقال ارز در خارج از كشور را از طرق غیررسمی می‌توانیم دور بزنیم ولی مشكل تخصیص ارز توسط بانك مركزی در داخل كشور را نمی‌توانیم دور بزنیم.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت مرضیه وحید دستجردی افزود: با دارو که وابسته به جان مردم است نمی‌توان شوخی کرد، ما به هر طریقی که شده داروی مردم را تامین می‌کنیم.


وی افزود: مشکل ما مشکل نقل و انتقال ارز در خارج از کشور و تخصیص ارز در داخل کشور است که باید از طریق بانک مرکزی حل شود. ما نقل و انتقال ارز را در خارج از کشور دور می‌زنیم ولی تخصیص ارز در داخل را نمی‌توانیم دور بزنیم. بنابراین باید مسئولان بانک مرکزی به تعهدات خود عمل کرده و تعلل های صورت گرفته در تخصیص ارز دارو را از این پس جبران کنند.


وی افزود: البته بانک مرکزی به تازگی اقدامات خوبی در تخصیص ارز دارو انجام داده است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد تا بتوانیم داروی مردم را که برایشان از نان شب هم واجب تر است تامین کنیم.


وی اظهار داشت: اگر خدای نکرده در این زمینه تعللی صورت بگیرد و زمان را از دست بدهیم در آینده دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد و امیدوارم بانک مرکزی به آنچه تعهد کرده است، عمل کند.


وزیر بهداشت گفت: هم اکنون یک سوم ارز مورد نیاز دارو تخصیص یافته است که امیدواریم دو سوم باقیمانده نیز تا پایان سال اختصاص یابد.


وی تصریح کرد: ستاد راهبردی وزارت بهداشت در این خصوص هفته‌ای سه جلسه تشکیل می‌دهد و در هر جلسه بین 3 تا 5 ساعت در خصوص داروهای کمیاب یا نایاب صحبت می‌کنیم، تک تک داروهایی را که کمبود داریم، بررسی کرده و دارویی را که به مرحله نبود در بازار می‌رسد، از راه های ممکن وارد کشور می‌کنیم.


وحید دستجردی افزود:میزان ارز مورد نیاز برای تامین دارو برای امسال ۲.۵میلیارد دلار است که بانک مرکزی تاکنون 600 میلیون دلار ارز به واردکنندگان دارو اختصاص داده است.


وی همچنین تاکید کرد: به هیچوجه واردات داروها و ملزومات پزشکی که مورد نیاز کشور باشد، ممنوع نشده است و نمی‌شود. البته برخی از این داروها در داخل تولید می‌شود.

۱۳۹۱/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...