نسخه چاپی

نصرالله:دولت لبنان ضامن ثبات در كشور است

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به برخی فتنه انگیزی‌ها برای ساقط كردن دولت در آستانه انتخابات پارلمانی گفت كه دولت در جایگاه و نقش خود باقی خواهد ماند.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه لبنانی السفیر نوشت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌و گو با صدها نفر از دانشجویان دانشگاه‌های لبنان بر مجموعه ای از مواضع این حزب در زمینه قطع راه بر فتنه انگیزی میان مسلمانان و تاکید بر آمادگی مقاومت و ارتش در ایفای نقش خود در مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از لبنان و همچنین اهمیت ادامه فعالیت دولت کنونی تاکید کرد.

وی در این سخنان تاکید کرد: خطر مرحله‌ای که لبنان و منطقه در آن قرار دارد، می طلبد که همگرایی میان گروه‌های لبنانی ادامه داشته باشد، بویژه اینکه برخی به دنبال انداختن لبنان در فتنه هستند و می خواهند میان مسلمانان درگیری هایی را ایجاد کنند که غیر از دشمن اسرائیلی کسی از آنها سود نمی‌برد، این موضوع در برابر لبنانی‌ها مسئولیت مشترکی را در زمینه توقف گفتمان تحریک آمیز و مذهبی ایجاد می کند و آنها باید سطح ارتباطات خود با هم را افزایش دهند.

نصرالله با تاکید بر اینکه« گروه‌های لبنانی نباید به فضای تحریک‌آمیز از سوی برخی کشیده شوند» گفت: ما به نوبه خود هر کاری کنند، به این فتنه‌ها کشیده نمی‌شویم.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره آمادگی همیشگی مقاومت در مقابله با خطر اسرائیل اطمینان داده و با تاکید بر نقش ارتش لبنان در این مورد گفت: «ما ارتشی قوی می خواهیم که توانائی مقابله با دشمن اسرائیلی و دور کردن خطر از لبنان را داشته باشد.». وی گفت که قدرت ارتش باعث قدرت لبنان و مقاومت می‌شود.

وی در مورد حمایت های حزب الله از دولت لبنان گفت: هدف ما دولت است، ما به دنبال دولت یکپارچه هستیم که تمامی شهروندان لبنان را در بر گیرد، ما هرگز جایگزین دولت نیستیم. منافع ما در گذشته و آینده مبتنی بر ایجاد دولت قوی و قادر به انجام وظایف و مسئولیت های خود در قبال لبنانی‌هاست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان سخنانش تاکید کرد: دولت باقی است و همه به آن پایبند خواهند ماند، چون برای ثبات کشور یک نیاز و ضرورت به شمار می رود، علاوه بر اینها دیگران (آمریکایی‌ها و غربی‌ها) نیز به آن نیاز دارند. آنها از کنار گذاشته شدن این دولت می ترسند و می‌ترسند که خلا ایجاد شده در کشور از سوی حزب الله پر شود.

۱۳۹۱/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...