نسخه چاپی

تعداد مناطق قرمز به ۱۲ شهر كاهش یافت

عکس خبري -تعداد مناطق قرمز به ?? شهر کاهش يافت

سخنگوی ستاد ملی مقابله با كرونا گفت: با اعمال محدودیت ها و رعایت ۹۰ درصدی پروتكل ها توسط مردم، تعداد شهرهای قرمز از ۳۴ شهر به ۱۲ شهر كاهش یافت اما هر گونه غفلت به خصوص برگزاری دورهمی های خانوادگی شب یلدا موجب بازگشت روند صعودی كرونا در كشور می شود.

به گزارش نما ،علیرضا رئیسی روز شنبه افزود: با اعمال محدودیت هایی که از ۵ آبان در کشور اعمال شد و با تشدید محدودیت ها از اول آذر اکنون میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به بالای ۹۰ درصد رسده است و تعداد شهرهای قرمز هم از ۳۴ شهر به ۱۲ شهر کاهش یافته است و روند ابتلا و مرگ ناشی از کرونا نیز در کشور نزولی است.

وی اداه داد: با وجود کاهش شهرهای قرمز، ۴ استان کشور بیشترین وضعیت ابتلا به کرونا را داشتند که شامل استانهای اردبیل، گلستان، گیلان و مازندران است و البته در این هفته و بر اساس آخرین اطلاعات به رورسانی شده فقط دو استان گیلان و مازندران در وضعیت قرمز هستند.

رئیسی گفت: در همین راستا از ۳۴ شهری که قرمز بودند اکنون فقط ۱۲ شهر قرمز هستند. در گیلان چهار شهر آستارا، بندرانزلی، رودسر و توالش، در مازندران پنج شهر شامل آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا، همچنین زرین دشت در در فارس، بافت در کرمان و گومیشان در استان گلستان در وضعیت قرمز و بقیه شهرهایی که جزو ۳۴ شهر قرمز بودند از امروز به حالت نارنجی درآمدند و میزان محدودیت ها در آنها کاهش می یابد.
ایرنا

۱۳۹۹/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...