نسخه چاپی

مشعل:امیدوارم در غزه شهید شوم

خالد مشعل برای اولین بار، در میان استقبال پر شور مردمی و با حضور مسئولان فلسطینی از جمله اسماعیل هنیه برای اولین بار وارد نوار غزه شد و سجده شكر به جای آورد.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیرة نوشت: خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز (جمعه) از طریق گذرگاه رفح وارد غزه شد و از سوی اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس مورد استقبال قرار گرفت.

وی هنگام ورود به غزه در حالی که اشک می‌ریخت گفت: امروز یک روز تاریخی در زندگی من است و امیدوارم خداوند شهادت را در خاک فلسطین و غزه نصیب من کند.

مشعل در جمع صدها تن از ساکنان غزه گفت: خاک غزه که با خون آغشته شده و ساکنان و رهبران آن گویا تر از هر سخنی هستند که زبان در برابر عظمت آن قاصر است.

وی ادامه داد: پس از تولدم در سال 1956 و ترور نافرجام صهیونیست‌ها، ورودم به غزه روز تولد سوم من است و امیدوارم که تولد چهارم من آزادی کامل فلسطین باشد.

مشعل در پایان گفت: ما سیاستمداران مدیون شهدا، ساکنان غزه و گروه‌های مقاومت هستیم.

در مراسم استقبال از مشعل، علاوه بر هنیه جمع زیادی از مردم غزه و تعدادی از دیگر مسئولان دیگر حماس نیز حضور داشتند.

خالد مشعل از سال 1967 که از رام‌الله در کرانه باختری خارج شد، تاکنون به غزه سفر نکرده بود و در واقع از آن زمان تا کنون این دومین بار است که به سرزمین فلسطین پا می‌گذارد، وی نزدیک به چهل سال پیش یکبار به کرانه باختری سفر کرده بود.

مشعل قرار است فردا در مراسم جشن تاسیس جنبش حماس در غزه حضور یابد.

اسماعیل هنیه پیش از استقبال از مشعل در سخنانی سفر وی به غزه را "پیروزی تاریخی" برای فلسطین برشمرد.

وی گفت: این حق رهبران فلسطینی است که به سرزمین پدری خود سفر کنند و ما از دیگر مقامات فلسطینی می‌خواهیم که به غزه سفر کنند.

هنیه در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال حمله رژیم صهیونیستی به خودرو مشعل و ترور وی گفت: ما انتظار هر حماقتی از سوی اسرائیلی‌ها را داریم اما در عین حال برای رویارویی با آنها آمادگی کامل داریم.

وی با تاکید بر اینکه گذرگاه رفح از امنیت کافی برخوردار است، افزود: پیروزی اخیر باعث شده که اوضاع در فلسطین تغییر کند و سفر مشعل به غزه نیز در سایه این پیروزی انجام شده و همین پیروزی نیز از او حمایت خواهد کرد.

۱۳۹۱/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...