نسخه چاپی

حرف شهید همت به عموی بشار اسد

سعید قاسمی در آخرین شب از مراسم عزاداری حسینیه هنر سخنانی ایراد كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، متن كامل سخنان وی در ذیل آمده است:

شهید آوینی پیوسته بر این نكته تأكید داشتند كه هر كس ادعای حسینی و كربلایی بودن داشته باشد جبرا از كربلا و عاشورا عبور می‌كند، بر همین مبنا در كربلا جای ما كجاست؟ نمی‌دانیم عاشورای ما كجاست؟ آنچه می‌دانیم برحسب روایت «كل یوم عاشورا و كل عرض كربلا» این است كه ما هم قطعا از این امتحان سخت عبور خواهیم كرد.

آیه قرآن در همین مورد آمده است كه «آیا پنداشته‌اید با آوردن ایمان شما را آزمایش نمی‌كنیم.» ما معتقدیم كه بچه‌های انقلاب از پای منبر برمی‌آیند اما با این مبانی آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها نمی‌توان چنین انتظاری داشت. این حرف در زمان‌های مختلف چه اصولگرایان و چه دوم خرداد هم فرقی ندارد.

من مطمئنم كه اگر روزی حاج احمد متوسلیان برگردد اولین سیلی را برای وضعیت كشور به بنده می زند كه افتخار سربازی ایشان را داشته ام.

شهدا امروز به وسیله وصیت‌نامه‌هایشان از ما مطالبه دارند ما توانایی علمداری سیدالشهدا را نداریم و باید پیرو راه شهیدان باشیم و به وصیت‌نامه آنان عمل كنیم.

امام (ره) در همین رابطه به علما فرمودند: ۴۰ سال عبادت كردید خداوند ان‌شاءالله قبول كند یكبار هم وصیت‌نامه شهدا را بخوانید آیا این دو عمل در یك ترازو قرار می‌گیرند؟

با زبان ساده عاشورا و كربلا واقعه ای است كه در آن امام حسین (ع) سناریویی تكرار ناشدنی را آفریدند چرا كه جریان تقابل هابیلیان و قابیلیان در طول تاریخ خواهد بود.

امام حسین (ع) برای اینكه حجت را بر ما تمام كنند و بهانه‌ای باقی نگذارند در دو مقطع یكی روز عاشورا و دیگر در ابتدای حركت و در مدینه كمك ملائك و جنیان را رد می‌كنند.

شاید امام حسین (ع) این یاری را قبول نكردند كه اگر روزی جنگی جهانی با نام جنگ ایران و عراق اتفاق افتاد جای خستگی، تحلیل و بهانه‌جویی برای كسی نباشد. در این زمان متأسفانه این‌قدر دنیازده شده‌ایم كه دست كسی به نوشتن وصیت‌نامه نمی‌رود.

این وضعیت را مقایسه كنید با رزمنده‌هایی كه می‌دانستند وقتی زیر آتش شدید دشمن جلو می‌روند برگشتی نخواهند داشت. جنگ ما جلوه‌ای از صحنه‌های عاشورا بود كه توسط رزمندگان بازنمایی شد. ما در جنگ شهید چمران را داریم كه شاگردان او مثل تهرانی مقدم با ساخته‌های خود معادله جریان جنگ غزه را در ۸ روز عوض می‌كنند.

ما در جنگ سردارانی مثل همت را داشتیم كه به رفعت اسد، عموی بشار اسد گفت: ما برای بازی‌های سیاسی به اینجا نیامده‌ایم در حال حاضر بعضی‌ها تاكید دارند چرا به حلاوت‌های قطعنامه پرداخته نمی‌شود در حالیكه امام بارها از آن با عنوان زهرنامه و جام زهر یاد می‌كردند و بعد از امضای آن تا دو روز با كسی صحبت نمی‌كردند.

چرا همیشه در مواقع حساس صلح امام حسن(ع) به آن شیوه كه بتوانیم عقب نشینی كنیم و یا حكمیت حضرت علی(ع) مطرح می‌شود.

كسانی در زمان حضرت امام(ع) بودند كه نظرشان بر این بود تا كی باید بجنگیم، با همه‌ای دنیا نمی‌توان جنگید پس كی زندگی كنیم.

چرا ما نباید نقش مالك را بازی كنیم، بالاخره یك جا باید تصمیم به ایستادگی بگیریم، ما باید حقایق را برای جوانان تبیین كنیم و تصمیم‌گیری را برعهده خود آنها بگذاریم.

هم چنین مبانی استراتژیك نظام و خطوط قرمز آن را حتی برای رئیس جمهور هم مشخص باشد.

خداوند در قضایای فتنه خیلی به من لطف كرد وگرنه من مسئول تبلیغات موسوی می‌بودم.

قطعنامه ۵۹۸ نقطه عطفی در تاریخ ما است و باید ببنیم افراد در آن مقطع در چه موضعی قرار داشتند.

جمله تاریخی امام (ره) كه فرمودند جریان حكمیت حضرت امیر(ع) و صلح امام حسن(ع) به دلیل بی‌بصیرتی عوام بود امروز ما نباید این اشتباهات را تكرار كنیم.

دلیل فشارها و مشكلات اخیر چیست؟ چرا در این وضعیت سراشیبی و سقوط دشمن زمزمه‌هایی مبنی بر مذاكره شنیده می‌شود؟

ما باید هوشیار و آگاه باشیم چرا كه خطر فتنه در انتخابات بعد هم وجود دارد.

نباید این تحلیل غلط به وجود آید كه در انتخابات بعدی به دنبال فردی مثل احمدی نژاد كه استكبارستیز است بروید و باید محاسن این گفتمان به وجود آمده را دید در كنار اینكه تحلیل‌های غلط و معایب آن‌ها هم باید دیده شود.

۱۳۹۱/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...