نسخه چاپی

بازخوانی پرونده علت تلف شدن و كمبود مرغ در كشور

عکس خبري -بازخواني پرونده علت تلف شدن و کمبود مرغ در کشور

مدیركل دامپزشكی خراسان جنوبی گفت: ۱۰ روزی كه در استان جوجه‌ریزی نبود مقداری شوك ایجاد شد كه این امر تنها متعلق به استان ما نبود.

به گزارش نما ،محمد اصغرزاده با بیان اینکه ۳۰ درصد مرغ تولیدی به مصرف استان می رسد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۷۰ درصد تولید مرغ در استان مازاد است و مازاد آن به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل مازاد تولید، در بدترین شرایط از پس مصرف خود برمی‌آییم، افزود: میزان تولید مطلوب است و مشکلی در این بخش نداریم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰ روزی که در استان جوجه‌ریزی نبود مقداری شوک ایجاد شد که این امر تنها متعلق به استان ما نبود، تصریح کرد: ۷۰۰ واحد مرغداری داریم که معمولا یک سوم آن‌ها معادل ۱۸۰ تا ۲۲۰ مرغداری فعال هستند.

اصغرزاده با بیان اینکه نزدیک ۳۵ میلیون جوجه ریزی در سال داریم، افزود: روزانه بین ۶۰ تا ۱۲۰ تن گوشت در کشتارگاه‌ها تولید شده و بستگی به میزان مصرف و بازار دارد.

وی افزود: هرگونه خروج مرغ زنده یا مرغ کشتار شده تازه و منجمد صرفا با مجوز دامپزشکی باید انجام شود که در غیر این صورت توقیف خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: در ماه‌های اخیر، متاسفانه برخی از مرغداران با توجه به کمبود نهاده و گرانی، واکسیناسیون را انجام ندادند که باعث ایجاد تلفات شد.

اصغرزاده با بیان اینکه مرغداران باید بدانند هزینه کردن برای واکسن در حقیقت سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: هزینه واکسیناسیون ۵ تا ۷ درصد کل هزینه تولید بوده و از تلفات جلوگیری می‌کند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم مرغداران آن را به تاخیر نیندازند.
ایسنا

۱۳۹۹/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...