نسخه چاپی

متن سوال 12نماینده از وزیر ورزش

بیش از 10 نفر از نمایندگان مجلس طرح سوالی را از محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان تقدیم هیئت رئیسه مجلس كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، بیش از 10 نفر از نمایندگان مجلس طرح سوالی را از محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده‌اند که متن کامل این سوال به شرح ذیل است:

هیئت رئیسه محترم

خواهشمند است در اجرای ماده (193) آئین‌نامه داخلی، سؤال اینجانبان از جناب آقای عباسی وزیر محترم ورزش و جوانان را برای بررسی به کمیسیون تخصصی ذیربط ارجاع فرمایید.

خلاصه سؤال: دخالت در امور فدراسیون‌ها، توقف پروژه‌ها، دخالت خارج از وزارتخانه در تصمیم گیری‌های آن، علت جابجایی مدیران لایق، عدم باورپذیری کارکنان وزارتخانه‌ بر تسلط و اشراف وزیر، تعطیلی امور جوانان.

شرح سؤال: 1- علت دخالت شما در امور فدراسیون‌ها و انتخاب روسای آن که منجر به تضعیف فدراسیون‌ها در عرصه ملی و بین المللی گردید بر اساس چه اهدافی صورت می‌گیرد و چرا؟

2- علت متوقف ماندن پروژه‌های ورزشی که برخی از آنها سابقه چندین ساله دارد و عدم توجه به نیازهای فنی و ورزشی و حمایت لازم در تعمیر و نگهداری سالن‌های ورزشی که در خیلی از این مراکز موجب تعطیلی و سردرگمی ورزشکاران را فراهم ساخت چیست؟

3- تصمیم‌گیری‌های آن وزارتخانه توسط دیگران و خارج از آن وزارتخانه اتخاذ و با دست جنابعالی به اجراء در می‌آید و از شما یک وزیر مسلوب‌الاراده ساخته است.

4- چرا در پایان ماه‌های دولت دهم دست به جابجایی مدیران با تحریک و تصمیم جریان انحرافی می‌زنید و با توجه به در پیش بردن انتخابات ریاست جمهوی این جابجایی که نوعا مدیران لایق و امتحان پس داده که موجب افتخارات در المپیک سال جاری بوده‌اند عزل و مدیران معلوم‌الحال به توصیه جریان انحرافی جایگزین می‌شوند آیا این اقدام با اهداف خاص سیاسی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت ورزش در آینده نمی‌باشد.

5- چرا تاکنون همکاران شما اشراف و تسلطتان بر وزارتخانه را هنوز باور ندارند و امور ارجاعی را با آقای دکتر سجادی تنظیم و اصلاح می‌کنند و به دستورات شما تمکین نمی‌کنند.

6- چرا در ارتباط با حوزه فعالیت‌های جوانان که سرمایه بالفعل و بالقوه کشور می‌باشند در وزارتخانه متبوع علیرغم تاکیدات قانون در تشکیل وزارتخانه و برنامه پنجم اقدام موثری صورت نپذیرفت و جوانان هنوز نمی‌دانند که کار این وزارتخانه در قبال جوانان چیست؟ و چه خدماتی به آنان ارائه می‌دهد و فعلا فقط نام جوانان را به خود به یدک می‌کشد.

7- علت عدم اجرای برنامه پنجم

8- چرا نسبت به ورزش بانوان /ناشنوایان و ورزش همگانی تغییر ساختار صورت پذیرفته است.

9- چرا فامیل‌گرایی و روابط به جای ضوابط در وزارتخانه حاکم است؟ و چرا نسبت به قهرمانان و پیشکسوتان ورزش بی توجه می‌شود؟

10- چرا قانون ایثاگران اجرا نمی‌شود؟

نماینده سؤال کننده: ‌سید رمضان شجاعی، حوزه انتخابیه: ساری

در همین راستا، سیدرمضان شجاعی کیاسری با اشاره به طرح سؤال تعدادی از نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان در جلسه این هفته کمیسیون فرهنگی گفت: با توجه به مشکلاتی که در عرصه ورزش کشور وجود دارد پیش‌بینی می‌شود این سؤال به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

وی افزود: وزیر ورزش در هفته گذشته به مجلس آمد و پاسخ وی به سؤالی در مورد امور جوانان نمایندگان را قانع نکرد و در این سؤالات بسیاری از مشکلات در حوزه ورزش مطرح و به آن پرداخته شده است.

۱۳۹۱/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...