نسخه چاپی

اظهارات روحانی درباره قانون «لغو تحریم‌ها» تبعات بین‌المللی دارد

عکس خبري -اظهارات روحاني درباره قانون «لغو تحريم‌ها» تبعات بين‌المللي دارد

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اظهارات رئیس‌جمهور درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، بی احترامی به مجلس است و می تواند تبعاتی در عرصه بین‌المللی برای كشورمان داشته باشد.

به گزارش نما، زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را برای کشور مفید نمی‌داند، گفت: این صحبت‌های رئیس جمهور، مورد تعجب همگان واقع شد چرا که وی خود را حقوقدان می‌داند و قاعدتاً باید بداند که به لحاظ مباحث حقوقی خصوصاً قانون مدنی، دولت به عنوان دستگاه اجرایی موظف است که مصوبات مجلس را به اجرا در بیاورد.

وی با بیان اینکه طبق قانون شخص رئیس جمهور باید مصوبات مجلس را ابلاغ کند، گفت: متأسفانه تاخیر رئیس جمهور در ابلاغ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باعث شد که رئیس مجلس ناچار شود که از ظرفیت قانونی خود استفاده و به عنوان رئیس مجلس این قانون را ابلاغ کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قاعدتاً احترام به این قانون و اجرای آن احترام به ملت است چرا که نمایندگان روی این قانون اجماع داشتند و این قانون حاصل عقل جمعی نمایندگان ملت است.

الهیان با بیان اینکه این نوع اظهارات رئیس جمهور بی احترامی به نمایندگان ملت است، گفت: از سوی دیگر ممکن است که این اظهارات باعث تضعیف جایگاه نظام مخصوصاً در عرصه بین الملل شود و قاعدتاً هر اظهار نظری که باعث تضعیف جایگاه نظام جمهوری اسلامی مخصوصاً در عرصه بین المللی شود، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر این اظهارات منجر به تضعیف مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران و تضعیف قدرت چانه‌زنی آنان می‌شود و مسئولان باید در اظهارنظرهای خود بیشتر دقت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اظهارات نسنجیده رئیس‌جمهور درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ممکن است تبعاتی به ویژه در زمینه بین‌المللی داشته باشد و از این جهت می‌توان این گونه تلقی کرد که این اظهارات بر خلاف منافع و امنیت ملی است.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...