نسخه چاپی

پایان ناگهانی ماموریت سفیر روسیه در قطر

منابع خبری ماه گذشته میلادی نوار صوتی را پخش كردند كه حاكی از درگیری لفظی "ویتالی چوركین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد و "شیخ حمد بن جاسم" وزیر امور خارجه قطر بود.

رسانه‌ها از پايان ماموريت سفير كنوني روسيه در قطر به دستور رئيس‌جمهور روسيه در پي رفتار خشونت آميز نيروهاي امنيتي قطر با وي خبر دادند.

مهر ، به نقل از "النشره" گزارش داد: بر اساس گزارش بخش مطبوعاتي كرملين، ديميتري مدودف حكم بركناري و بازگشت "ولاديمير تيتورينكو" سفير روسيه در قطر را امضا كرد.

در پي حادثه‌اي كه براي تيتورينكو در فرودگاه دوحه رخ داد، وزارت امور خارجه روسيه، پنجم ژانويه از كاهش سطح روابط خود با قطر خبر داده بود.

وزارت امور خارجه روسيه در اين رابطه از مقامات قطر تحقيق درباره اين حادثه و محاكمه عاملان آن را خواستار شده و اعلام كرده بود دوحه بايد رسما از مسكو عذرخواهي كند.

گفتني است سفير روسيه در قطر هنگام بازگشت از ماموريت ديپلماتيك خود از اردن، از سوي نيروهاي امنيتي و گمرك قطر كه قصد داشتند به زور مهر بسته ديپلماتيك وي را باز كنند، مورد تعرض قرار گرفت.

مسكو و دوحه پيشتر بر سر موضوع سوريه با يكديگر درگيري لفظي داشتند.

منابع خبري ماه گذشته ميلادي نوار صوتي را پخش كردند كه حاكي از درگيري لفظي "ويتالي چوركين" نماينده دائم روسيه در سازمان ملل متحد و "شيخ حمد بن جاسم" وزير امور خارجه قطر بود.

چوركين در اين نوار صوتي خطاب به وزير امور خارجه قطر كه گفته بود مسكو بايد با قطعنامه ضد سوري موافقت كند، گفته بود: تو ميهمان شوراي امنيت هستي، پس احترام خودت را حفظ كن و اندازه حجمت حرف بزن، من با تو حرفي ندارم، به نام روسيه بزرگ با بزرگان فقط حرف مي‌زنم.

۱۳۹۰/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...