نسخه چاپی

ملاقات با ملك عبدالله در بیمارستان

ولیعهد و شماری از شاهزادگان وشیوخ سعودی برای اطمینان از سلامت ملك عبدالله در بیمارستان با وی ملاقات كردند.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه سعودی الاقتصادیه نوشت: سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد و معاون نخست وزیر و وزیر دفاع سعودی شب گذشته برای اطمینان از سلامتی عبدالله بن عبدالعزیز که اخیرا عمل جراحی انجام داد، در مجتمع پزشکی ملک عبدالعزیز وابسته به گارد ریاست جمهوری در شهر ریاض ملاقات کرد.

متعب بن عبدالله بن عبد العزیز وزیر مشاور و عضو هیئت وزیران و رئیس گارد ملی و عبدالعزیز بن عبدالله بن عبدالعزیز معاون وزیر خارجه و فرزندان شاه سعودی از ولیعهد استقبال کردند.

ولیعهد سعودی در این نشست از خداوند خواست تا به شاه سعودی لباس سلامت و عافیت بپوشاند.

همچنین شاهزادگان، علما، شیوخ و وزیران و مسئولان بلندپایه و شماری از شهروندانی که به شهرک پزشکی گارد ریاست جمهوری آمده بودند، از سلامت شاه سعودی مطمئن شدند.

متعب بن عبدالله بن عبد العزیز وزیر مشاور و عضو هیئت وزیران و رئیس گارد ملی و عبدالعزیز بن عبدالله بن عبدالعزیز معاون وزیر خارجه و فرزندان شاه سعودی از آنها استقبال کردند.

فرزندان شاه سعودی از همگان برای احساسات خود درقبال ملک عبدالله تشکر و تقدیر کردند.

شبکه العربیه پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر وخامت حال ملک عبدالله، اخیرا تصاویری از پادشاه عربستان نشان داد و اعلام کرد که این اولین فیلم از وی پس از عمل جراحی است.

این تصاویر که برای پایان دادن به شایعات مرگ شاه عربستان پخش شده و از دید کارشناسان تصاویری آرشیوی از وی قلمداد شده، نشان می‌دهد که ملک عبدالله درحالی که به زحمت روی صندلی نشسته با شاهزاده‌ها و شخصیت‌های مهم دینی و سیاسی دیدار می‌کند.

رسانه‌های مختلف عربی پیش از این اعلام کردند که پادشاه عربستان، دست‌کم دو روز است که دچار مرگ بالینی شده است و قلب، ریه‌ها و کلیه‌های او از کار افتاده‌اند.

چندی پیش، ملک عبدالله برای بار سوم از ناحیه کمر در بیمارستانی در ریاض مورد عمل جراحی قرار گرفت و این عمل 11 ساعت طول کشید اما در نهایت اعلام شد که عمل مذکور کاملا موفقیت‌آمیز بوده است.

شاه 88 ساله عربستان، پیش از این عمل نیز تقریبا قادر به راه رفتن نبود و حکام این کشور نگران بودند که وضعیت جسمانی ملک عبدالله هنگام جراحی وخیم شود و کشور در گردابی از درگیری‌ها میان شاهزاده‌ها برای تصاحب جایگاه او گرفتار آید.

شاه سعودی در حالی تحت عمل جراحی قرار گرفته است که در یک سال گذشته دو ولی‌عهد خود سلطان بن عبدالعزیز و نایف بن عبدالعزیز را به فاصله هشت ماه از دست داد و سعود الفیصل وزیر خارجه نیز به دلیل عمل جراحی وضعیت جسمی خوبی ندارد.

شاه بیمار سعودی تاکنون تحت چندین عمل جراحی قرار گرفته است. گفته می‌شود او به درد کمر و در رفتگی مهره کمر مبتلاست و در سال 2010 و 2011 تحت عمل جراحی کمر قرار گرفت.

۱۳۹۱/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...