نسخه چاپی

زمان راه اندازی كامل نیروگاه بوشهر

عکس خبري -زمان راه اندازي كامل نيروگاه بوشهر

رئيس سازمان انرژي اتمي از راه‌اندازي کامل نيروگاه بوشهر در تابستان سال آينده خبر داد و گفت: اين نيروگاه در گذشته به توان 750 مگاوات رسيده بود اما براي انجام پاره‌اي آزمايشات اين ميزان کاهش يافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فريدون عباسي در همايش تجليل از شهداي جهاد علمي که پنج‌شنبه شب در سالن همايش‌هاي مدرسه عالي دارالشفاي قم برگزار شد ضمن گراميداشت ياد و خاطره دانشمندان شهيد ايراني اظهار کرد: آغاز به کار فعاليت‌هاي هسته ايران پس از انقلاب اسلامي همراه با شهادت جمعي از دانشمندان و متخصصان اين رشته بود زيرا آنها براي حفاظت از تاسيسات هسته‌اي در زمان جنگ تلاش زيادي مي‌کردند.

وي با اشاره به خاطراتي از دانشمندان شهيد هسته‌اي ايران افزود: دستاوردهاي علمي کشور تنها مختص کساني نيست که در زمينه انرژي اتمي فعاليت مي‌کنند.

رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينکه هم اکنون حدود 450 مگاوات برق هسته‌اي در شبکه سراسري برق ايران وجود دارد گفت: نيروگاه هسته‌اي بوشهر هنوز با تمام توان خود وارد مدار نشده و آزمايشات ديگري نيز براي راه‌اندازي آن لازم است و دانشمندان جوان ايراني هم‌اکنون در حال آزمايش بر روي تجهيزات هستند.

وي از راه‌اندازي کامل نيروگاه بوشهر در تابستان سال آينده خبر داد و خاطرنشان کرد: اين نيروگاه در گذشته به توان 750 مگاوات رسيده بود اما براي انجام پاره‌اي آزمايشات اين ميزان کاهش يافت ضمن اينکه نيروگاه بوشهر تلفيقي از فناوري‌هاي آلماني، روسي و ايراني بوده و علاوه بر اين، تجربه بسيار خوبي نيز در زمينه قراردادهاي هسته‌اي در طول اين مدت به دست آمده و بحث حقوق بين‌الملل نيز در ايران پيشرفت کرده است.

۱۳۹۰/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...