نسخه چاپی

زنگ پایان ضرب‌الاجل هاشمی فردا به صدا درمی‌آید

زمان تعیین شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای امضا و ابلاغ حكم رئیس جدید دانشگاه آزاد از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فردا (سه‌شنبه) به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد برای تعیین رئیس جدید این دانشگاه اعضا رای به انتخاب فرهاد دانشجو و جایگزینی وی به جای عبدالله جعفرعلی جاسبی دادند.

*جاسبی رفت

در نهایت دومین جلسه هیئت امنا نزدیک به 3 ساعت به طول انجامید و فرهاد دانشجو با ۵ رأی موافق به عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد برای معرفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شد؛ همین اقدام مدیریت جاسبی بر دانشگاه آزاد را پس از 10838 روز متوقف کرد.

* رای شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرهاد دانشجو

بعد از انتخاب فرهاد دانشجو از سوی هیئت امنای دانشگاه آزاد شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در جلسه‌ای با 24 رأی موافق به ریاست فرهاد دانشجو رای مثبت داد.

این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تأیید ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد به ریاست محمود احمدی‌نژاد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد و طی آن فرهاد دانشجو با رأی قاطع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شد.

در همین زمینه یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد که از ۲۸ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که در جلسه رای گیری برای ریاست فرهاد دانشجو برای دانشگاه آزاد حضور داشتند، از ۲۸ رأی مأخوذه، ۲۴ رأی موافق، ۲ رأی ممتنع و ۲ رأی هم مخالف بودند.



بر این اساس احمدی‌نژاد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ریاست جدید دانشگاه آزاد را به فرهاد دانشجو، وزارت علوم و رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد ابلاغ کرد.



رونوشت مصوبه فوق به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد ارسال شده است.

* عدم امضای حکم دانشجو از سوی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد

بعد از تایید فرهاد دانشجو در شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم ریاست دانشجو بر دانشگاه آزاد درانتظار امضاء و ابلاغ آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد بود که برخی منابع آگاه اعلام کردند که رئیس هیئت امنا قصد امضای حکم دانشجو را ندارد.

البته برخی شنیده‌های خبرنگار فارس حاکی از این بود که آیت‌الله هاشمی نسبت به امضا و ابلاغ حکم ریاست فرهاد دانشجو تمایلی نداشته و همچنین جمعی از اعضای هیئت مؤسس این دانشگاه سعی دارند آیت‌الله هاشمی را در این موضع نگه دارند.

اما گویا نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در امضای حکم دانشجو طی روزهای اخیر تغییر کرده و با نظر جاسبی و تعدادی دیگر از اعضای هیئت مؤسس این دانشگاه متفاوت است و با توجه به تأیید شدن حکم ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی قصد دارد تا حکم دانشجو را امضا و ابلاغ کند که البته این خبر از سوی دانشگاه آزاد تکذیب شد.

* ۱۱ بهمن؛ تعیین ضرب‌الأجل برای هاشمی رفسنجانی در ابلاغ حکم فرهاد دانشجو

براساس این گزارش، پس از انتخاب دانشجو برخی اظهارنظرهای افراد نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و جاسبی و در کنار آن اعتراضات فعالان دانشگاهی و دانشجویی نسبت به عدم امضای حکم فرهاد دانشجو و عدم امضای حکم رئیس جدید دانشگاه آزاد از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باعث شد تا شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضرب‌الاجلی برای رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد به منظور ابلاغ حکم یاست فرهاد دانشجو بر این دانشگاه تا ۱۱ بهمن‌ماه تعیین کند که این ضرب‌الاجل فردا به پایان می‌رسد.

۱۳۹۰/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...