نسخه چاپی

سفیر چین:حمله به ایران فاجعه‌آمیز است

سفیر جدید چین در اتحادیه اروپا با اشاره به اینكه حمله به ایران نتایج فاجعه باری خواهد داشت گفت: غرب باید به بزرگی ایران و موقعیت استراتژیك آن در نظام بین المللی توجه داشته باشد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "یورواکتیو"، "وو هایلونگ" سفیر جدید چین در اتحادیه اروپا گفت: جامعه بین‌المللی باید رویکرد مصالحه و دیپلماتیک را به جای اقدام نظامی علیه ایران در پیش بگیرد تا از بروز پیامدهای ویرانگر برای منطقه جلوگیری کند.

هایلونگ که پیش از این در سازمان‌های بین المللی به عنوان سفیر چین خدمت می‌کرده است گفت: بهترین راه برای موضوع هسته‌ای ایران راه حل مذاکره است.

هایلونگ در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که مساله تا امروز لاینحل باقی مانده و تحریم‌ها هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

وی همچنین گفت: آمریکا سال‌هاست که ایران را تحریم کرده اما این تحریم‌ها به هیچ وجه کارساز نبوده است.

نماینده سابق چین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: به کار بردن نیروی نظامی علیه ایران بسیار فاجعه آمیز خواهد بود و قیمت نفت را بسیار افزایش خواهد داد. ما باید درنظر داشته باشیم که ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است.

وی همچنین تاکید کرد: جامعه بین‌المللی همچنین باید بزرگی ایران و موقعیت استراتژیک این کشور را نیز درنظر داشته باشد. اتحادیه اروپا و شرکای آن نیز باید به جامعه بین‌المللی اطمینان دهند که پرونده هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

۱۳۹۰/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...