نسخه چاپی

كریمی اصفهانی در گفتگو با نما:

سیاست فشار برای مذاكره؛ دولت عمدا قیمت دلار را بالا نگه می دارد

عکس خبري -سياست فشار براي مذاکره؛ دولت عمدا قيمت دلار را گران نگه مي دارد

عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دولت به عمد قیمت ارز را بالا نگاه داشته و اصلاً تمایلی به پایین آوردن آن هم ندارد.

احمد کریمی اصفهانی، عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: مسئله اقتصاد و معیشت کشور به گونه ای است که اگر بگوییم دولت کاملاً رها کند، حتماً خیلی بهتر از آن چیزی است که امروز شاهد آن هستیم.

وی افزود: دولت وضعیت اقتصادی را هرروز نابسمان تر کرده و وضعیت معیشت مردم به وضعیت بسیار نامناسبی تبدیل شده و همه اینها نتیجه عملکرد دو دوره از مدیریت دولت تدبیر و امید محسوب می شود.

عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: تا زمانی که تفکر مذاکره با آمریکا و تفکر غربگرایی در دولت اصلاح نشود، شرایط اقتصادی به همین سبک و روش ادامه خواهد یافت.

کریمی اصفهان با بیان اینکه نگاه دولت بیش از اینکه به داخل باشد، بیشتر به خارج از کشور است؛ بیان داشت: دولت پیش فرض هایی را برای مردم ایجاد کرده مبنی بر اینکه اگر اصولگرایان قدرت را به دست بگیرند، خطر جنگ وجود خواهد داشت؛ لذا می خواهد فشار مذاکره را بیش از گذشته کند.

وی تأکید کرد: تمام عملکرد دولت در حل برجام خلاصه می شود و حتی دولت حاضر است به قیمت ارائه امتیازات بیشتر این توافق را دوباره احیا کند و حتی فکر می کند که با آمدن بایدن قرار است اتفاق مثبتی رخ دهد، اما این تفکر قطعاً غلط است و چون در این 40 سال هیچ تغییری در سیاست آمریکا نسبت به ایران به وجود نیامده، نباید انتظار تغییر این سیاست از سوی باید را داشت.

عضو هیئت مؤسس حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این مطلب که رفاه نسبی یکی از مطالبات مردم است، یادآور شد: مثلاً تأمین مسکن و منطقی بودن قیمت اجاره مسکن، حق مردم است و دولت موظف به برآورده کردن این نیاز اولیه افراد است، اما متأسفانه امروز خرید خانه به یک رویا تبدیل شده است.

کریمی اصفهانی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید یک فاجعه اقتصادی رخ داده است و مشکلات وسیع اقتصادی برای دهک های پایین جامعه به وجود آمده که به راحتی قابل جبران نخواهد بود و حتی اگر دستگاه های نظارتی هم بخواهند ورود کنند تا حداقل اثرگذاری را داشته باشند، دولت اجازه نمی دهد.

وی گفت: دولت به عمد قیمت ارز را بالا نگاه داشته و اصلاً تمایلی به پایین آوردن آن هم ندارد و علی رغم شعارهایی که دولت می دهد و رئیس بانک مرکزی هم آن را مطرح می کند، شاهد عدم کاهش قیمت دلار هستیم

۱۳۹۹/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...