نسخه چاپی

مجتبی امانی در گفتگو با نما:

پیام شهید سلیمانی به مردم مقاومت در برابر دشمن است

عکس خبري -پيام شهيد سليماني به مردم مقاومت در برابر دشمن است

شهید سلیمانی مأموریت خودش را در باره تروریست‌ها در منطقه انجام داده است، اما با توجه به فشارهای بین‌المللی كه علیه ایران وجود دارد قطعاً پیام ایشان همان پیام مقاومتی است كه در طول سال‌های فعالیتش در ایران و كشورهای مختلف به ملت‌های منطقه منتقل كرد

مجتبی امانی، کارشناس مسائل خارجی و منطقه‌ای با توجه به نزدیک شدن به اولین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پیرامون ویژگی‌های این سردار بزرگ جهان اسلام و تأثیرات اقدامات ایشان در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به خبرنگار نما گفت: شهید سردار سپهبد سلیمانی به عنوان چهره برجسته بین‌المللی و منطقه‌ای، به‌خصوص در طول یک دهه اخیر توانست نقش مهمی در نجات کشورهای درگیر تروریست از پدیده خلق شده توسط دشمنان ملت‌های منطقه ایفا کند.

وی افزود: ایشان شخصیتی قاطع و دارای تفکر انقلابی و اسلامی بود که با مشورت‌ها و حضور مؤثر در جبهه‌های جنگ علیه تروریست‌ها توانست نمونه بسیار موفق از تفکر انقلابی و اسلامی را در منطقه به نمایش بگذارد، از این‌رو مورد احترام دوستان و رقبا و دشمنان است.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای خاطرنشان کرد: از آنجا که شهید سلیمانی دیدارهای زیادی با سران کشورهای مهم داشت، به‌خصوص در پنج سال آخر منتهی به شهادت ایشان در ملاقات‌هایی که با رهبران کشورهای منطقه اعم از سوریه، عراق، لبنان، روسیه و دیگر کشورها کرد، توانست ایدئولوژی مقاومت را برای آنها تشریح کند و بسیاری از آنها را در جنگ با تروریست‌ها با جمهوری اسلامی ایران همراه سازد.

وی با اشاره به تحلیل‌های بسیار دقیق شهید سردار سلیمانی از مسائل منطقه تصریح کرد: این تحلیل‌ها و نگاه بسیار منطقی به رهبران اهل سنت از او شخصیتی ساخته بود که بسیاری از شخصیت‌های سنی کشورهای اسلامی او را مدیر و مدبر و دارای تحلیل عالی می‌دانستند.

امانی اظهار کرد: شهید سلیمانی محبوب ملت‌های لبنان، سوریه، عراق و یمن شناخته می‌شود. این ملت‌ها که در کشورهایشان امکان ابراز محبت دارند توانسته‌اند این پیام را به جهانیان اعلام کنند که از نظر آنها شهید سلیمانی شخصیتی ایثارگر بوده و توانسته است نقش مهمی در استقلال و توانمندی کشورهایشان در مقابله با تروریست‌ها داشته باشد.

وی گفت: آثار این محبوبیت جهانی به داخل کشور هم منتقل شده است. گرچه شهید حاج قاسم سلیمانی به دنبال کسب محبوبیت در خارج و به‌خصوص داخل نبود، اما خداوند مهر و محبت او را به دل‌ها انداخت و ما شاهد بودیم قبل از شهادت او شخصیت محبوبی داخل ایران شناخته می‌شود و پس از شهادتش هم حضور وسیع مردم ایران در تشییع جنازه ایشان نشان داد مردم ایران قدرشناس زحمات او در دور کردن تروریست‌ها از منطقه و مرزهای ایران هستند.

این کارشناس مسائل خارجی در ادامه مطرح کرد: مردم کشورهای دیگر که تحت سلطه حاکمان مستبد به سر می‌برند همین احساس را دارند، ولی آنها امکان بروز احساسشان را ندارند. چنانچه این کشورها حکومت‌های مردمی داشته باشند قطعاً شاهد بیان احساسات و محبت آنها نسبت به شهید سلیمانی خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سئوال که در صورت حضور فیزیکی شهید قاسم سلیمانی در شرایط فعلی، ایشان چه پیامی به مردم ما می‌دادند گفت: شهید سلیمانی مأموریت خودش را در باره تروریست‌ها در منطقه انجام داده است، اما با توجه به فشارهای بین‌المللی که علیه ایران وجود دارد قطعاً پیام ایشان همان پیام مقاومتی است که در طول سال‌های فعالیتش در ایران و کشورهای مختلف به ملت‌های منطقه منتقل کرد. این همان نرم‌افزار مقاومتی است که مقام معظم رهبری از آن یاد کردند. شهید سلیمانی راه مقاومت را راه پر نتیجه و پر برکتی برای کسب دستاورد و پیروزی ایران و ملت‌های منطقه می‌داند. ‌

۱۳۹۹/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...