نسخه چاپی

هدیه خاخام‌ها به رئیس پارلمان اروپا

عکس خبري -هديه خاخام‌ها به رئيس پارلمان اروپا

نمایندگان سازمان خاخام های اروپا یك شمعدان زینتی كه نماد صهیونیست‌هاست به مارتین شولز رئیس پارلمان اروپا اهداء كردند.

به گزارش نمابه نقل ازفارس، نمایندگان سازمان خاخام های اروپا یک شمعدان زینتی را به مارتین شولز رئیس پارلمان اروپا اهداء کردند. این شمعدان با «ستاره هایی به نشانه یهود و اروپا» تزئین و ادعا شده که «این ستاره ها، سمبل تعهد اتحادیه اروپا به گسترش روشنایی بر تاریکی» است.

خبرگزاری صهیونیستی ejpress گزارش داد که هدف خاخام ها از این هدیه، «یادآوری مقابله اتحادیه اروپا با آنتی سمیتیسم و موج نفرت» است که صهیونیست ها مدعی هستند علیه پیروان دین یهود در جهان در جریان است. شولز رئیس پارلمان اروپا در این دیدار اظهار داشت: «یادبود هولوکاست همواره روشن خواهد بود و به عنوان جزئی از حافظه تاریخی آلمان، همیشه باقی خواهد ماند. اگرچه در این زمان که ما شاهد افزایش احساسات ضدیهودی و آنتی سمیتیستی در اروپا هستیم، نیاز است که این روشنایی افزون تر شود.»

خاخام مناخیم مارگولین رئیس انجمن یهودیان اروپا نیز ادعا کرد: «در حالیکه اروپا بیش از 2000 سال مرکز جهان در تاریکی و آنتی سمیتیسم بود اما با تشکیل اتحادیه اروپا ما امیدوار شدیم که اروپا منبع نور و روشنایی خواهد شد.» وی افزود: «ما بسیار خرسندیم که این شمعدان را که نماد فانوسی در تاریکی است به اتحادیه اروپا تقدیم می کنیم زیرا می دانیم که اتحادیه اروپا مانند همین فانوس در برابر خشونت و نقض حقوق بشر ایستادگی خواهد کرد.»

دیدار انجمن خاخام ها به عنوان یکی از نهادهای بزرگ صهیونیستی اروپا با یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا در حالی برگزار شد که روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای اتحادیه اروپا بر سر ارتقاء جایگاه فلسطین و ادامه شهرک سازی ها در بیت المقدس وارد تنش شده است به گونه ای که خبرگزاریها از «ناامیدی» نتانیاهو در مذاکرات خود با مرکل صدراعظم آلمان خبر داده و شکست وی را علنی کردند. از این رو گروههای صهیونیستی در تلاشند تا این شکاف را بهبود بخشیده و منکر وجود آن شوند.

در واقع تلاش سران رژیم صهیونیستی و همچنین گروههای مختلف صهیونیستی جهان برای تنش زدایی روابط با کشورهای اتحادیه اروپا، ریشه در اهمیت این اتحادیه به عنوان یک نهاد بین المللی بانفوذ دارد. در سالهای اخیر گروهها و سازمانهای صهیونیستی پابه پای رژیم صهیونیستی در تلاش بوده اند تا نفوذ خود را در اتحادیه اروپا و سایر نهادهای آن گسترش دهند. این امر به دلیل آن است که جبهه صهیونیسم بین الملل همواره به دنبال قطب های بانفوذ در جهان است و به خوبی می تواند میزان نفوذ آنها را برای نیل به اهداف خود بسنجد. در حقیقت پتانسیل نهادهای بین المللی و کشورهای مختلف برای عملی کردن اهداف صهیونیسم معیار مهمی برای رفتار و عملکرد این جبهه به شمار می آید.

۱۳۹۱/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...