نسخه چاپی

علت اجبار آمریكا در لغو تحریم‌های ضد ایرانی

موقعیت اقتصادی ایران به ویژه در حوزه انرژی و مبادلات تجاری در منطقه خاورمیانه سبب شده كه اكثر كشورها به مبادله اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران نیازمند باشند.

به گزارش نمابه نقل از باشگاه خبرنگاران، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استثنا کردن کشورها در زمينه تحريم عليه ايران، به دلیل شرایط و موقعیت برتر اقتصادي جمهوری اسلامی در منطقه بوده و لغو تحريم‌ها در جهت راهکار مسالمت‌آمیز آمریکا در رابطه با ايران نیست.

سید حسین نقوی‌حسینی نماینده ورامین اظهار داشت: موقعیت اقتصادی ایران به ویژه در حوزه انرژی و مبادلات تجاری در منطقه خاورمیانه سبب شده که اکثر کشورها به مبادله اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران نیازمند باشند.

وی افزود: اگر آمریکا و غرب بخواهند بر اعمال تحریم‌ها اصرار کنند کشورهايي كه موظف به رعايت تحريم‌ها هستند با بحران روبه رو می‌شوند و آمريكا و غرب قادر به پاسخ‌گویی بحران به وجود آمده در این کشورها نیستند.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: به دلیل فشار کشورهاي خواهان مراوده با ايران، آمریکا و غرب مجبور به قائل شدن استثنا هستند و این مسئله يعني در حوزه تحریم‌ها آمریکا و غربي‌ها نیستند که امتیاز قائل می‌شوند بلکه فشار کشورهایی که ملزم به رعایت تحریم‌ها هستند به جهت نیازمندی به جمهوری‌اسلامی باعث می‌شود که آمریکا مجبور به لغو رعایت تحریم‌ها در مورد آنها شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، ترکیه را کشوری است نيازمند به انرژي دانست و با بيان اينکه حتی اگر آمریکا هم استثنا درباره اين کشور قائل نشود، ترکيه مجبور است که برخلاف تحریم‌ها عمل کند، خاطرنشان کرد: استثنا کردن کشورها در زمينه تحريم عليه ايران، به دلیل شرایط و موقعیت برتر اقتصادي جمهوری اسلامی در منطقه بوده و لغو تحريم‌ها در جهت راهکار مسالمت‌آمیز آمریکا در رابطه با ايران نیست.

۱۳۹۱/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...