نسخه چاپی

مرگ یك شاهزاده دیگر سعودی

عکس خبري -مرگ يک شاهزاده ديگر سعودي

دیوان پادشاهی عربستان از درگذشت یكی از برادرزاده‌های 74 ساله پادشاه عربستان و پسر هفتم یكی از پادشاهان سعودی خبر داد.

به گزارش نما،فارس به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، دیوان پادشاهی عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شاهزاده «فیصل بن سعود بن عبدالعزیز» دیروز شنبه درگذشت.

در این بیانیه آمده است که در 24/1/1434 شاهزاده فیصل بن سعود (74ساله) درگذشت و قرار است عصر امروز یکشنبه «ترکی بن عبدالله» امام جماعت مسجد ریاض بر جسد او نماز بخواند.

این شاهزاده، پسر هفتم «سعود بن عبدالعزیز آل سعود» و شاهزاده خانم «الجوهرة بنت ترکی بن احمدالسدیری» است. پدر او از تاریخ 9 نوامبر 1953 تا 2 نوامبر 1964 در عربستان سعودی پادشاه بود اما به دلیل بیماری‌های متعدد و سفرهای پیاپی درمانی، از سوی خاندان سلطنتی خلع شد.

«عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه کنونی عربستان، عموی فیصل بن سعود است.

شاهزاده فیصل بن سعود متولد ۱۹۳۸ است که دروس ابتدایی و راهنمایی را در قطیف و دوران دبیرستان را در ریاض سپری کرد و در سال 1947 برای تحصیلات آکادمیک به دانشگاه کالیفرنیا رفت و در سال 1951 به عربستان بازگشت.

وی در همین سال از سوی عمویش به «عبدالمحسن بن عبدالعزیز آل سعود» به عنوان مدیر امور جوانان انتخاب شد اما این منصب او را راضی نکرد لذا از سوی پدرش کارمند وزارت دفاع شد و یک سال بعد وزیر کشور در امور غربی شد و تا سال 2002 در این پست باقی ماند و در این سال بازنشسته شد.

۱۳۹۱/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...