نسخه چاپی

حمله نیروهای سعودی به دختران دانشجو

نيروهاي امنيتي رژيم آل سعود به دانشجويان دختر دانشگاه «ملک خالد بن عبدالعزيز» در شهر «ابها» حمله كردند كه طي آن يک دانشجو كشته و 53 تن ديگر زخمي شدند.

حمله نيروهاي سعودي به دانشگاه ملک خالد بن عبدالعزيز با هدف پايان دادن به تحصن 2 روزه دانشجوياني صورت گرفت که به‌دليل عدم پاسخگويي مديريت دانشگاه به درخواست‌هاي آنها معترض بودند.

براساس گزارش‌ها حال برخي از مجروحان اين حادثه وخيم است. مديريت دانشگاه ملک خالد دانشجويان معترض را به آشوبگري و حمله به دانشجويان ديگر متهم کرد.

خبر ديگر آنكه منطقه «العواميه» در شرق عربستان نيز شاهد برگزاري راهپيمايي مسالمت‌آميزي تحت عنوان «پاکسازي زندان‌ها» بود.

تظاهر‌کنندگان شيعي العواميه با سردادن شعارهايي خواستار اصلاحات ريشه‌اي و رفع تبعيض‌هاي اعمال شده عليه آنها توسط رژيم سعودي شدند و تأكيد کردند سرکوبگري‌هاي رژيم، آنها را از قيامشان منصرف نخواهد کرد. علاوه بر شهر العواميه، دو شهر شيعه نشين القديح و سيهات در شرق عربستان نيز شاهد برگزاري راهپيمايي‌هاي اعتراض‌آميز نسبت به سياست‌ها و سرکوبگري‌هاي آل‌سعود بود.

شرکت کنندگان در اين تظاهرات تکبير مي‌گفتند و فرياد مي‌زدند اسلام پيروز است. مرگ بر آل سعود و مرگ بر امريكا. در همين حال شبكه تلويزيوني پرس تي وي از خودسوزي يك شهروند عربستاني همانند محمد بو يزيدي تونسي خبر داد كه عامل آغاز قيام مردم در تونس بود.

محمـد بو عزيــزي جوان سبزي فروش تونسي بود كه با خودسوزي خود موج انقلاب در تونس و سرنگوني بن علي را به راه‌انداخت.

وليعهد بيمار عربستان به امريكا رفت

شاهزاده نايف، وليعهد عربستان سعودي براي انجام معاينات پزشكي وارد شهر «كليولند» امريكا شد.به جزئيات در مورد شرايط جسماني اين وليعهد 78 ساله عربستان اشاره نشده است.

پس از مرگ شاهزاده سلطان در ماه اكتبر، شاهزاده نايف به عنوان وليعهد عربستان انتخاب شد.

شاهزاده نايف نزديك به سه دهه وزير كشور عربستان بود. از وي به عنوان سياستمداري محافظه‌كار ياد مي‌شود. اين شاهزاده پيشتر مسئوليت سركوب گروه‌هاي شبه‌نظامي و مرتبط با القاعده را بر عهده داشت.

شاهزاده نايف طي سال‌هاي اخير چندين مرتبه تحت جراحي كمر قرار گرفته است.

رئيس‌جمهور تونس: عربستان بن‌علي را به ما تحويل نمي‌دهد

رئيس‌جمهور تونس با تأكيد بر اينكه بارها از مقام‌هاي عربستاني خواسته است رئيس‌جمهور پيشين اين كشور را تحويل دهند، گفت: به نظر مي‌رسد عربستان هيچ‌گاه قصد ندارد وي را به تونس بازگرداند.

وي با تأكيد بر اينكه تونس بارها از مقام‌هاي عربستاني خواسته تا بن‌‌علي را تحويل دهند، عنوان داشت: با اين حال ما كماكان به فشارهاي خود بر مقام‌هاي عربستاني براي تحويل زين‌العابدين‌ بن‌ علي ادامه مي‌دهيم و از مقام‌هاي عربستاني مي‌خواهيم كه وي را تحويل دهند.

انتقاد مخالفان دولت سوئد از همکاري نظامي با عربستان

همکاري دولت سوئد با عربستان براي ساخت کارخانه تسليحات نظامي انتقاد مخالفان دولت سوئد را به دنبال داشته است.

راديو دولتي سوئد با افشاي صدها مدرک محرمانه مربوطه و مصاحبه با منابع آگاه گزارش داد: سازمان تحقيقات دفاعي سوئد همکاري خود با عربستان را از سال 2005 از سر گرفته است اما هنوز احداث پروژه موسوم به «سموم» آغاز نشده است. اين در حالي است که مدير کل اين سازمان دفاعي سوئد وجود هرگونه پروژه توافق شده با عربستان را رد کرده است.

۱۳۹۰/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...