نسخه چاپی

سالگرد شهادت سردار سلیمانی و وحشت آمریكایی‎ها

عکس خبري -سالگرد شهادت سردار سليماني و وحشت آمريکايي‎ها

رسانه های آمریكایی طی روزهای گذشته و همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی از تحركات نظامی این كشور در منطقه خبر می‎دهند.


به گزارش نما، در چند روز گذشته نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه خلیج فارس یکسری تحرکات نظامی را انجام داده‌اند که بنا بر تحلیل برخی رسانه‌ های آمریکایی وغربی دلالت بر آرایش نظامی دارد.

آمریکایی‌ها دراین تحرکان نظامی که البته تحریک کننده نیز است، چند فروند بی ۵۲ خود را در منطقه خلیج فارس به پرواز در آوردند و برخی ناوهای جنگی و ناو هواپیمابر خود را در خلیج فارس به حرکت در آوردند.

روشن است آمریکایی‌ها به خاطر فرا رسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که با دستور دونالد ترامپ، در خاک عراق ترور شد و به شهادت رسید، نگران باشند، نگران از آنچه که تصور می‌کنند، در راستای انتقام از خون شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی همچنان در میان مردم ایران می‌جوشد و حتی در دیگر کشورهای منطقه نیز چنین انتقامی وجود دارد.

همه فرماندهان گروه‌های مقاومت در منطقه از فلسطین، تا سوریه، عراق، یمن، لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت اسلامی خود را موظف به انتقام خون شهید سلمانی می‌دانند و در نخستین سالگرد ترور شهید سلیمانی آمادگی خود را برای اقدام اعلام کرده‌اند.


همه متفق القول هستند که باید انتقام خون فرمانده دلاور ایرانی را از آمرین و عاملین آن گرفت.

واضح است که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با دیدن چنین فضایی به وحشت بیفتند و از خود واکنش‌ها و تحرکاتی نشان دهند تا به خیال خود تصور کنند که می‌توانند با تحرکات نظامی مانع انتقام شوند و حتی در الفاظ خود تهدید کنند که اگر عملیاتی علیه مواضع آن‌ها انجام شود، پاسخ خواهند داد.

تهدیداتی که اکنون از سوی دولت حاکم در آمریکا علیه ایران و جبهه مقاومت صورت می‌گیرد، نشان از ترس و وحشتی است که در وجود آنها نهادیه شده و یکسال پس از ترور شهید سلیمانی با وجودی که پایگاه آمریکایی عین الاسد در خاک عراق هدف ده‌ ها فروند موشک دوربرد و ویرانگر ایران قرار گرفت و با خاک یکسان شد، در انتظار انتقام سخت هستند.

انتظاری که آمریکایی‌ها از انتقامی که ایران قرار است بگیرد، انتظاری مرگبار برای آنها خواهد بود.

ترامپ روزهای پایانی دوران ریاست جمهوری خود را سپری می‌کند، دورانی که چالش‌ها و تنش‌های زیادی را برای داخل آمریکا به همراه داشته است.

غالب مسئولان آمریکایی به ویژه نظامیان و ژنرال‌های این کشور اعتقاد دارند که در این شرایط گذار، کوچکترین تعرض و حمله‌ای تبعات بسیار سنگین و زیان‌های جبران ناپذیری برای آمریکا در منطقه و حتی درون این کشور به بار خواهد آورد.

فرماندهان ارشد ارتش آمریکا و پنتاگون به خوبی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ایران و جبهه مقاومت آگاه هستند و می‌دانند که در صورت آغاز جنگ همه منطقه یک جبهه مشترک قدرتمند را شکل خواهد داد که مقابله با آن از توان آمریکا و حتی رژیم‌های همسو با آن نیز خارج است.

در مراسم نخستین سالگرد ترور شهید سپهبد سلیمانی، مهمترین هشدار، سخنان سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بود که خطاب به سردمداران آمریکا گفت؛ «ممکن است از درون خانه‌تان پاسخ جنایت شما را بدهند.»

همین سخن سردار قاآنی، آمریکایی‌ها را به هم ریخت، تا جایی که رسانه‌های آمریکایی و غربی این سخنان را منتشر و درباره آن تحلیل ارائه داده‌اند.

آمریکایی‌ها با تحرکات نظامی خود در منطقه می‌خواهند اندکی از دلهره و کابوس خود را به خاطر احتمال آغاز انتقام خون شهید سلیمانی بکاهند، سربازان آمریکایی اکنون در ترس به سر می‌برند و همین وضعیت بخش کوچکی از انتقام سخت و قطعی است که قطعا انجام خواهد شد.

زمانی که پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق هدف موشکباران نیروهای مسلح ایران قرار گرفت، آمریکایی‌ها سعی کردند اخبار آن را پنهان کنند و از تلفاتی که در این پایگاه متحمل شدند، خبری منتشر نشود.

واقعیت آن است که در حمله موشکی علاوه بر آن که صدها نفر از سربازان دچار اختلالات روانی به خاطر انفجارهای مهیب شدند و این اخبار از چرخه اطلاع رسانی حذف شد تا روحیه ارتش آمریکا بیشتر از این به هم نریزد و تضعیف نشود.

با سخنانی که سردار قاآنی بیان کرد، آمریکایی‌ها پس از این باید بیشتر در داخل متمرکز شوند و انتظار مرگبار خود را در درون آمریکا درک کنند.

انتقام در منطقه و انتقام در درون آمریکا؛ حکام آمریکایی که اکنون ترامپ و دار و دسته آن هستند و تا چند روز دیگر باید با فضاحت کاخ سفید را تحویل بایدن بدهند، بهترین کاری که می‌توانند انجام دهند تا از تلفات خود در منطقه جلوگیری کنند، خروج از خلیج فارس و غرب آسیا و از این پس باید بر درون آمریکا متمرکز شوند.
منبع: میزان

۱۳۹۹/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...