نسخه چاپی

افزایش خانه‌های مجردی تهدید است

«سرعت، جذابیت، تنوع دامنه انتشار، حجم بالا، خنثی و پنهان بودن از جمله ویژگی‌های فضاهای مجازی است كه می تواند تهدیدی برای جوانان ما به حساب آید و روز به روز جوانان را در بر می‌گیرد.»

به گزارش نما قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با اشاره به اینکه افزایش خانه‌های مجردی یکی از تهدیدات دشمن است، گفت: نباید منتظر بروز آسیب درکشور باشیم بلکه با اقدامات پیشگیرانه و بستر سازی درست و همکاری دستگاههای مسئول مانند حوزه علمیه، صدا و سیما، قوه قضاییه، نهادهای فرهنگی، رسانه ها و نیروی انتظامی در جهت پیشگیری و کاهش آسیبها اقدام شود.

به گزارش مهر، مجید دوستعلی در اولین همایش فضای مجازی آسیبهای اجتماعی نو پدید که روز یکشنبه برگزار شد، افزود: در حال حاضر جامعه ما با گسترش تکنولوژی و دسترسی آسان به اطلاعات از طریق فضای مجازی روبرو است به طوری که امکان مقابله با آنها وجود ندارد و ما نمی توانیم مانع آن شویم بلکه باید کاری کنیم که این تکنولوژی ها آثار منفی بر جامعه و جوانان نداشته باشد.

وی تاکید کرد: افزایش تکنولوژی ناشی از فضای مجازی مانند اینترنت، ماهواره و تلفن همراه هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید و چنانچه از این تکنولوژی ها استفاده درستی کنیم و برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم تبدیل به فرصت می شود و در غیر این صورت تهدیدی جدی خواهند بود.

دوستعلی گفت: سرعت، جذابیت، تنوع دامنه انتشار، حجم بالا، خنثی و پنهان بودن از جمله ویژگی های فضاهای مجازی است که می تواند تهدیدی برای جوانان ما به حساب آید و روز به روز جوانان را در بر می گیرد.

قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه فضای مجازی مرز نمی شناسد، گفت: بر همین اساس جوانان ما در یک هجمه ای قرار دارند که دشمن می تواند از این فضا ارزشها ما را نشانه گرفته و از آن استفاد کند.

وی تاکید کرد: آموزش در جنبه های فردی و اجتماعی، ارتقاء کیفیت زندگی، ارائه خدمات مناسب و ... از جمله آثار مثبتی است که می توان در صورت استفاده درست از فضای مجازی بهره برد و مانع افزایش آسیب های اجتماعی نو پدید شد.

به گفته وی کاهش احساسات و عواطف، از هم گسستگی خانواده ها، دور شدن جوانان از هم صحبتی با دوستان و آشنایان از جمله تبعات منفی فضاهای مجازی که جوانان ما در گیر آن شده اند.

وی گفت: ارائه هویت های دروغین و کاذب، وعده ها و شخصیتهای دروغین، کلاهبرداری عاطفی واخلاقی در راستای ازدواجهای اینترنتی، شکست قداست ازدواج، ورود به حریم خصوصی سوء استفاده و باجگیری، پرده دری از حیا و عفت، اعتیاد به اینترنت از جمله آسیبهای اجتماعی نو پدیدی است که جوانان درگیر آن شده اند.

دوستعلی با اشاره به اینکه سیاستگذاری و تصمیم گیری درست و هماهنگی دستگاهها با یکدیگر می تواند از آسیبهای اجماعی نو پدید ناشی از فضای مجاز بکاهد.

به گفته وی عضویت در شبکه های فساد، فرار از خانه، فروپاشی خانواده ها، تاثیرگذاری بر افکار عمومی، جاسوس پروری، جذب کاربران به شبکه های اطلاعاتی دشمن، تهدید هویت فرهنگی، گسترش جرایم مالی اخلاقی سیاسی، کلاهبرداری و.. از دیگر مضرات آسیبهای نو پدید ناشی از فضاهای مجازی است.

قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت رفاه گسترده ترین وزارت اجتماعی کشور است و در مسائل اجتماعی و آسیبها با دید تخصصی نگاه می کند وهمچنین سیاستگذاری و عملیاتی کردن برنامه ها در این خصوص نیز از جمله وظایف این وزارتخانه است.

وی تاکید کرد: خانواده ها نقش مهمی در جهت کاهش آسیب های نوپدید ناشی از فضای مجازی دارند به طوری که با برخورد درست با جوانان آسیبهای این فضا را برای آنها باز کرده به طوری که فرزندانشان فقط از اثرات مثبت این فضا بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه افزایش خانه های مجردی یکی از تهدیدات دشمن است، گفت: نباید منتظر بروز آسیب درکشور باشیم بلکه با اقدامات پیشگیرانه و بستر سازی درست و همکاری دستگاههای مسئول مانند حوزه علمیه، صدا و سیما، قوه قضاییه، نهادهای فرهنگی، رسانه ها و نیروی انتظامی در جهت پیشگیری و کاهش آسیبها اقدام شود.

۱۳۹۱/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...