نسخه چاپی

اینستاگرام حذف می‌كند، فرقی نمی‌كند عكس باشد یا نقاشی! + تصاویر

عکس خبري -اينستاگرام حذف مي‌کند، فرقي نمي‌کند عکس باشد يا نقاشي! + تصاوير

در نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، شبكه اجتماعی اینستاگرام علاوه بر حذف تصاویر این شهید استكبارستیز، نقاشی‌ها و كارتون‌های مرتبط با او را هم حذف می‌كند.



به گزارش نما، شبکه اجتماعی اینستاگرام طی روزهای اخیر در روندی که مغایر با آزادی بیان مورد شعار کشورهای غربی است، اقدام به حذف عکس‌ها و تصاویر مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی کرده است.

این موضوع به تعداد بالای دنبال‌کنندگان صفحات هم ارتباطی ندارد؛ به عنوان مثال صفحه محمد اسدی جوزانی نقاش چیره‌دست آبرنگ که کمی بیشتر از هزار دنبال‌کننده دارد، از تیغ سانسور اینستاگرام در امان نمانده است.

اسدی در این باره گفت: علاوه بر شهید سلیمانی،‌ نقاشی او و ۹ تن از شهدا و فرماندهان مقاومت هم حذف شده است که نشان از هراس گردانندگان غربی شبکه‌های اجتماعی از شهدا و فرهنگ مقاومت دارد.

او که پس از حذف اینستاگرام، بخشی از این نقاشی را بدون حضور شهید سلیمانی منتشر کرده است، ادامه داد: قرار است این نقاشی به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم، طی مراسمی در لبنان تقدیم سیدحسن نصرالله شود.

علی‌حسین امینی دیگر نقاشی است که صفحه او هم در فضای مجازی از حذفیات اینستاگرام در امان نمانده و آخرین نقاشی‌اش که مربوط به شهید سلیمانی بود، از سوی این شبکه اجتماعی حذف شد. او پس از این اقدام گفت: حتی از تصویر بزرگمرد مبارزه با استکبار می‌ترسند. بترسید و از این ترس، بمیرید! یاد و نام سردار در دل‌های ما همیشه جاودانیست.

او سپس به انتشار کادر بسته‌ای از نقاشی خود شامل چشم‌های شهید سلیمانی بسنده کرد تا جلوی حذف از سوی شبکه اجتماعی اینستاگرام را بگیرد.

اینستاگرام علاوه بر حذف تصاویر شهید سلیمانی، کارتون‌های استکبارستیز مرتبط با این شهید جبهه مقاومت هم حذف می‌کند. نه تنها تصاویر را حذف می‌کند، بلکه بی‌توجهی به اخطارها را با حذف صفحه افراد پاسخ می‌دهد. یکی از قربانیان این اقدام سیدمسعود شجاعی طباطبایی کارتونیست کشورمان است که مجبور به باز کردن صفحه جدیدی در این شبکه اجتماعی شده. کارتون‌های او با موضوع «حمایت مکرون از توهین‌کنندگان به پیامبر(ص)» هم پیش‌تر توسط اینستاگرام حذف شده بود.

او در این باره گفت: آزادی بیان یک رویه‌ی دوگانه در غرب است. آن‌ها به دروغ اعلام می‌کنند آزادی بیان هیچ حدومرزی ندارد اما اسلام‌ستیزی و ایران‌ستیزی به شکل جدی در کارهایشان مطرح هست.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...