نسخه چاپی

اثر تازه حسن روح‌الامین برای «سردار»/ «شیعیان ابوتراب» رونمایی شد

عکس خبري -اثر تازه حسن روح‌الامين براي «سردار»/ «شيعيان ابوتراب» رونمايي شد

نقاشی جدید حسن روح‌الامین با عنوان «شیعیان ابوتراب» با محوریت شهادت حاج قاسم سلیمانی، همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها،‌ رونمایی شد.


به گزارش نما، حسن روح‌الامین هنرمند نقاش جوان که سال گذشته و پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، تابلوی «استقبال امام حسین (ع) از حاج قاسم» را خلق کرده بود، همزمان با رونمایی تازه‌ترین تابلوی نقاشی خود با موضوع شهادت سردار سلیمانی، درباره ظرفیت‌های پرداختن به موضوع قهرمانی چون حاج قاسم در عرصه هنر نقاشی به خبرنگار ما گفت: ما استاد این هستیم که هر موضوعی را لوث کنیم چون هر موضوعی که با نفس انسان درآمیخته شود، لوث می‌شود؛ در واقع هر کسی کاری انجام می‌دهد برای اینکه کاری را انجام داده باشد! این در حالی است که هر چه شناخت از موضوعی بیشتر باشد و کدورت ذهن هنرمند کمتر باشد، بیانش بهتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: من نمی‌گویم آثار هنری که مرتبط با شهید سلیمانی خلق شده‌اند، خوب یا بد هستند اما احساس می‌کنم اگر از تعداد آنها کم می‌شد و بر کیفیت‌شان می‌افزودیم، خیلی بهتر بود.

روح‌الامین درباره بالا بودن تعداد آثار گرافیکی به نسبت نقاشی در این موضوع نیز بیان کرد: در حال حاضر نقاش‌ها با نوعی ترس نسبت به خلق آثاری درباره شهید سلیمانی مواجه هستند که کوچک‌ترین اتفاق در این زمینه حذف نقاشی یا اثر درباره حاج قاسم از صفحه اینستاگرام هنرمند است.

این هنرمند جوان درباره تابلو جدید خود نیز گفت: این تابلو را با موضوع حاج قاسم سلیمانی و با عنوان «شیعیان ابوتراب» خلق کرده‌ام که همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در فضای مجازی منتشر می‌شود.

بر این اساس، نمایشگاه نقاشی‌های حسن روح‌الامین با عنوان «آل علی علیهم‌السلام» نیز عصر جمعه ۱۲ دی ماه در فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران افتتاح شد و تا ۱۴ روز برقرار خواهد بود.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...