نسخه چاپی

پیشرفت سریع ایران درساخت انواع پهپاد

معاون ستاد كل نیروهای مسلح كشورمان اهمیت و ابعاد شكار دومین پهپاد آمریكایی توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «سردار سید مسعود جزایری» معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با العالم، ضمن اشاره به سردرگمی آمریکایی ها در مواجهه با قدرت دفاعی و پدافندی ایران، تصریح کرد: مدتی از شکار پهپاد جدید آمریکایی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می گذرد و نکته قابل توجه این است که ایران از دو منظر، یکی به لحاظ قدرت دفاعی و دیگری از مباحث علمی و فناوری در وضعیت خوبی قرار دارد. از طرفی قادریم دشمن و هر هواپیمایی که بخواهد وارد مرزهای ایران شود شناسایی و رصد کنیم. گاهی اخطار می دهیم که وارد منطقه ما شده اند و مطابق با قوانین بین المللی باید خارج شوند. از لحاظ علمی هم دانشمندان ما در مرحله ای هستند که می توانند فناوری های مخلتفی را در امور مخلتف مخصوصا امور دفاعی و نظامی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور از خود بروز دهند. ما در گذشته آرکیو 170 را داشتیم و امروز پهپادهای دیگر آمریکا در دام پدافندی ایران گرفتار می شوند. به نظرم آمریکایی ها باید متوجه باشند که ما توان لازم برای اقدامات پدافندی را دارا هستیم و توصیه می کنیم برای خود و دیگران بی جهت ایجاد زحمت نکنند.

علت تناقض در اظهارات آمریکا

سردار جزایری در ادامه و در پاسخ به پرسشی پیرامون علل تناقض گویی مقامات آمریکایی پس از انتشار این خبر گفت: آمریکا سه مشکل عمده دارد و به همین دلیل گاهی مواضعش دچار تناقض می شود، یکی مشکلاتی است که حزب حاکم با سایر احزاب ذی نفوذ دارد و به تعبیر بهتر در مسائل داخلی، هیات حاکمه با مشکل روبروست و تشریح این مشکلات نیاز به بحث مستقل دارد. مشکل دیگر که موجب تناقض گویی آنها می شود، سیاست خارجی آمریکاست از یک طرف با دوستان و هم پیمانان خود و از طرف دیگر با اوضاع منطقه به خصوص غرب آسیا دارای مشکلات، تناقضات و ناهنجاریهایی است. مشکل سوم اختلاف نظر بین سیاسیون و نظامی های آمریکاست. به همین دلیل گاهی مشاهده می کنیم در هیات حاکمه آمریکا تناقضاتی بروز می کند. اما مبدا پرواز مشخص است و خودشان هم اعتراف کردند که پهپاد شکار شده، آمریکایی بوده است.

نکته مهمی که باید بگویم این است که ما به لحاظ علمی و فناوری از مرحله این گونه پهپاد ها عبور کرده ایم البته مساله پهپاد قبلی حایز اهمیت بود و خوشبختان دانشمندان ما توانستند استفاده های قابل توجهی از آن داشته باشند اما در مورد هواپیماها و پهپادهایی در کلاس اسکن ایگل، از این مرحله عبور کرده ایم. البته بدیهی است که هر محصول و فراورده ای قابل استفاده است و ما استفاده لازم را از آن خواهیم داشت.

خروج بیگانگان، لازمۀ امنیت منطقه

جزایری در ادامه تصریح کرد: این گونه کشفیات توسط مدافعین ایران خود به نوعی بیانگر متجاوز بودن آمریکایی هاست ما بارها اعلام کرده ایم منطقه خلیج فارس و خاورمیانه و غرب اسیا مناطقی که پیرامون همسایه های ماست در صورتی روی آرامش و امنیت پایدار را به خود خواهد دید که آمریکاییها و کلیه نیروهای متجاوز از این منطقه خارج شوند.متاسفانه ما به کرات شاهد تجاوز گری آمریکاییها در عرصه های زمین دریا چه در سطح شناورها و چه در زیر سطح و چه از طریق زمین ویا در فضا هستیم. این گونه اعلا م های آمریکایی حاکی از خوی زیاده خواهی و تجاوز گری آمریکایی هاست به نظرم بایستی همه کشورهای منطقه دست به دست هم بدهند و با وحدت، نیروی بیگانه را از منطقه خارج کنند.اگر همه کشورهای منطقه تصمیم بگیرند آمریکا قادر نخواهد بود این تجاوزات را ادامه دهد در عین حال ما تلاش می کنیم از مرزهای خود حراست کنیم و امیدواریم این خوی شیطانی آمریکاییها کنار گذاشته شود و اجازه دهد مردم منطقه و ملت ها و کشورها در امنیت به سر ببرند.

پیشرفت سریع ایران در ساخت انواع پهپاد

سردار جزایری با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف فناوری و نظامی گفت: به لحاظ دانش خوشبختانه در حد متوسط به بالا هستیم و شما آمار جهانی در مورد ایران را ببینید. ایران به لحاظ دانش دارای سرعت بسیار بالایی است، به خصوص در تجهیزات دفاعی در زمینه دانش این تجهیزات در مرحله خوبی هستیم. همین مساله به ما کمک کرده که تجهیزات متناسب با شرایط و اوضاع امروز جهان را برای خود تامین کنیم. در مورد هواپیماها و پهپادها همه نیروهای ما و همه سازمان های نیروهای مسلح ایران به این سلاح مجهز هستند در کلاس های مختلف و نوع دفاع. بخش های زمینی دریایی و هوایی ما از این سلاح استفاده می کنند و ما فکر می کنیم هرچقدر توان دفاعی ایران و قدرت ما در این زمینه ارتقا یابد به امر بازدارندگی کمک می کند. متاسفانه روحیه حاکمان آمریکایی به گونه ای است که چنانچه در برابرشان قدرت قابل ملاحظه ای نباشد، دست به زیاده خواهی می زنند، لذا ما چاره ای نداریم جز این که قدرت دفاعی خود را بالا ببریم. به نظر می رسد این امر هم به نفع ایران و هم مجموعه کشورهای همسایه و برادران ما چه در بخش عربی و چه غیر عربی منطقه است. این امر باعث بازدارندگی شیطنت های آمریکا می شود و ما امیدواریم سرعت دانش آماده سازی تجهیزات نظامی هرروز بالاتر رود و فکر می کنیم یکی از راههای تامین امنیت و آرامش در منطقه این است که ایران قدرت تام بازدارندگی در برابر کشورهایی مثل آمریکا را پید اکند. ادعای عربستان سعودی در مورد پرواز پهپادهای ایرانی بر فراز مناطق ساحلی آنها نیز نادرست است و چنین برنامه ای در دکترین و رفتار نظامی ما جایی ندارد. لذا منتظریم که عربستان سعودی قرائن و شواهد منطقی خود را ارائه کند.

ابعاد و آثار شکست رژیم صهیونیستی در غزه

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به شکست صهیونیست ها در حمله به غزه اشاره و تصریح کرد: با این شکست، دو اتفاق بزرگ در منطقه شکل گرفت؛ یکی برملا شدن دروغ بزرگ اسراییل مبنی بر قدرتمند بودن و قدرت مطلق منطقه بودن، چرا که جنگ 33 روزه، جنگ 22 روزه و جنگ اخیر غزه بیانگر شکست های فاحش رژیم صهیونیستی و ضعف مفرط نظامی این رژیم است، به نظر من بعد از شکست اخیر در غزه اسراییلی های غاصب قادر نخواهند بود از طریق تبلیغات و عملیات روانی این دروغ بزرگ را بیش از این ترویج کنند.

دوم، خودباوری در میان مردم منطقه به ویژه در جریان مقاومت است، اتفاق بزرگی که در سال های اخیر در منطقه رخ داده است، حداقل در شصت سال گذشته بی نظیر بوده است. پیروزی حزب الله پیروزی بسیار بزرگی بود، پیروزی جنگ 22 روزه مبارزین فلسطینی در غزه در تاریخ بی نظیر است، و اتفاق نادری که اخیرا افتاد و صهیونیستها بیش از یک هفته نتوانستند به جنگ تمام عیاری که آغاز کرده بودند، ادامه دهند، اینها واقعیت های بزرگی است. از یک طرف بسیار امیدوارکننده و خوشحال کننده است، آن هم نه فقط برای مردم منطقه بلکه برای همه آزادگان جهان. ما شور و شعف و خوشحالی را در بسیاری از راهپیمایی هایی که در اقصی نقاط جهان بعد از پیروزی حماس و جهاد اسلامی در غزه رخ داد، مشاهده کردیم.

خودباوری آزادگان و ناامیدی تجاوزگران

جزایری در ادامه تاکید کرد: خودباوری بی نظیری در میان همه نهضتهای آزادیبخش، ملتها، مبارزین بعد از شکست اسراییلی ها در غزه به وجود آمده است. به نظر من این یک رویداد غیرمترقبه برای استکبار است، از این به بعد اسراییلی ها، در جناح شکست خورده هستند و مقاومت در اقصی نقاط جهان، (به خصوص مقاومت منطقه، مقاومت فلسطینی ها و حزب الله لبنان)، حرف اول را در معادلات سیاسی خواهد زد. این یک اتفاق و رویداد خارق العاده بود، و مردم و هم دولتها بایستی از این اتفاق و رویداد درس و عبرت بگیرند، اگر عبرتهای لازم را از این رویداد داشته باشیم می توانیم در برابر جبهه استکبار صف آرایی مناسبی داشته باشیم. طبل توخالی اسراییلیها پاره شده است، بخش سیاسی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی جامعه اسراییل غاصب ترک برداشته است، به نظر من این ترکها ترمیم بردار نیست، به تعبیر بسیاری از عقلا و کارشناسان عالیرتبه بایستی با صدای بلند بگوییم که دوران، دوران زوال امپراطوری هایی مانند آمریکا، و قدرتهای خشنی مانند رژیم صهیونیستی است. به تعبیر دیگر، بایستی اعلام کنیم صدای شکستن جامعه غاصب اسراییل در سرزمین های فلسطینی به وضوح شنیده می شود، و دیر نیست زمانی که این رژیم به نابودی کامل برسد.

اعلام حمایت آشکار ایران از مقاومت فلسطین

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص "پیام" های اعلام حمایت تسلیحاتی ایران از مقاومت فلسطین اظهار داشت: موضوع فلسطین فقط متعلق به مسلمانان نیست حتی صرفا به منطقه نیز تعلق ندارد، بلکه مربوط به بشریت است، جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که به همه مظلومان در هر نقطه جهان اگر بتواند کمک خواهد نمود، و خوشبختانه ما این کار را در حد توان خود انجام دادیم، درباره برادرانمان در سرزمینهای اشغالی فلسطین بارها اعلام کردیم که ما هر کمکی که بتوانیم نسبت به مردم مظلوم فلسطین و مقاومت منطقه انجام خواهیم داد، نکته حائز اهمیت درباره فلسطین آن است که خوشبختانه گروه های مبارز فلسطین از مراحل اولیه تجهیزاتی و دفاعی عبور کرده اند، به عبارت دیگر هم اکنون مقاومت منطقه در حدی از توانمندی تجهیزاتی، علمی و فناوری دست پیدا کرده که خود قادر به تولید و تجهیز خود است و عرصه های دفاعی قابل توجه و سامانه های متناسب با حمله را برای خود ایجاد کند. لذا از این حیث باید بگوییم خوشبختانه مقاومت منطقه مرحله اولیه تجهیز را پشت سر گذاشته، به مسائل علمی و فناوری دست پیدا کرده و البته جمهوری اسلامی ایران در این عرصه در هر بخشی از مقاومت که ضروری باشد کمکهای لازم را ارائه خواهد نمود.

ناتوانی مطلق صهیونیست ها در حمله به ایران

جزایری در ادامه افزود: با توجه به واقعیتهای نظامی منطقه نه تنها رژیم صهیونیستی قادر به تهاجم نظامی به جمهوری اسلامی ایران نیست و اگر چنین اشتباه و خطایی از این رژیم سر زند مساوی با نابودی کیان این رژیم غاصب است؛ بلکه آمریکا نیز با همه توانش در شرایط امروز قادر به اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نیست. کارشناسان عالی رتبه سیاسی و نظامی جهان به خوبی قادر به درک این سخن هستند، بسیاری از منافع آمریکا در تیررس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است، اصولا ایران دارای یک پشتوانه استراتژیک در سراسر جهان است که خود مانع بزرگی برای هر واحد سیاسی و کشوری است که قصد اقدام خصمانه و نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که آمریکایی ها و صهیونیست ها قادر نیستند اقدام نظامی علیه ایران انجام دهند، البته باید ما اذعان داشته باشیم که بخش قابل توجهی از رسانه ها در اختیار صهیونیست ها و آمریکایی هاست، آنها از طریق عملیات روانی و تبلیغات دروغین تلاش می کنند خود را در همه عرصه ها غالب؛ و کشور مقابل و حریف را مغلوب جلوه دهند، لذا وانمود می کنند جمهوری اسلامی ایران هر لحظه در معرض یک اقدام و تهدید نظامی قرار دارد تا به این وسیله افکار عمومی را در جهت مورد نظرشان هدایت کرده و ایران را در افکار عمومی و رسانه ها یک کشور ضعیف نشان دهند، لذا آنچه مطرح می شود بایستی در راستای عملیات روانی به آن توجه کرد و به دور از واقعیت های صحنه امروز کشور ما و کشورهای مقابل است.

انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر تهدید به حمله

سردار جزایری با انتقاد از سازمان ملل و شورای امنیت به سبب سکوت در برابر تهدید یک کشور عضو این سازمان، گفت: رژیم ها و کشورهایی هستند که صراحتا اعلام می کنند که می خواهند به کشور دیگری حمله نظامی کنند، این سوال از جوامع بین المللی و شورای امنیت و سازمان ملل متحد مطرح است که چرا در برابر چنین اعلام های صریحی مبنی بر تجاوز یک کشور به کشور دیگر عضو سازمان ملل سکوت می کنند، این سوال بزرگ ما از مجامع بین المللی و مدافع حقوق بشر و سازمان های مردم نهاد، فرهیختگان، نخبگان، دانشجویان و اساتید و جامعه جهانی است؛ چرا علیه آمریکا و صهیونیستها با وجود صراحت کلامی مبنی بر حمله نظامی به ایران، سکوت می کنند؟ زمان شکستن این سکوت، به خصوص توسط اندیشمندان، دانشمندان و فرهیختگان جهانی فرارسیده است. ما سازمان های ضد جنگ بسیاری در اقصی نقاط جهان داریم که باید به آمریکایی ها و صهیونیست ها به خاطر تهدید به اقدام نظامی علیه ایران اعتراض کنند. در عین حال من معتقدم با وجودی که این تهدیدها یک اقدام تبلیغاتی و عملیات روانی است، اما این توقع به جایی است که بپرسیم: چرا جامعه جهانی در برابر این خوی تجاوزگری سکوت کرده است؟

آمریکا و موشک قاره پیمای ایران

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به گزارش اخیر کنگرۀ آمریکا مبنی بر عدم انجام آزمایش موشک قاره پیما از سوی ایران در دو سال آینده، اظهار داشت:

اختلاف نظر در سازمان های اطلاعاتی آمریکا درباره جمهوری اسلامی ایران زیاد است، ما بی توجه به اظهار نظر آمریکایی ها به راه خود ادامه می دهیم. راه ما از مسیر علم، فناوری و دانش می گذرد. ما یک کشور مستقل هستیم، سیاست ها و منویات خاص خود را داریم و تلاش می کنیم در عرصه های مختلف از جمله در عرصه های دفاعی به بازدارندگی دست پیدا کنیم، بنابراین برای ما اهمیت ندارد که آمریکاییها چه برداشتی نسبت به دستیابی ما به علوم و تبدیل آن به تجهیزات دفاعی و نظامی داشته باشد. ما به سرعت در حال پیمودن این مسیر هستیم و در عین حال آمریکایی ها گاهی با توجه به برخی رزمایش هایی که انجام می دهیم، به بعضی از توانمندی های ما پی می برند، و در آینده نیز برخی توانمندی های جدید جمهوری اسلامی ایران در عرصه های دفاعی را مشاهده خواهند کرد.

۱۳۹۱/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...