نسخه چاپی

تودهنی ضریح امام حسین (ع) به BBC

به گزارش نما، کیهان در ویژه های خود نوشت:

تودهني ضريح امام حسين (ع) به دروغ بافي هاي بي بي سي

شبكه دولتي انگليس با نقض دروغ پراكني هاي ممتد خود اعتراف كرد رويكرد به مذهب در ايران رو به فزوني است و بنابراين اپوزيسيون و جريان هاي سكولار بايد از درگيري علني با مذهب پرهيز كنند.
گروه هاي ضد انقلاب با هدايت شبكه هايي نظير بي بي سي، در فتنه و آشوب سال 88 نقاب از چهره برداشته و علناً به هتاكي عليه مقدسات اسلامي پرداختند.
اما بي بي سي اكنون در تحليلي با اشاره به استقبال بي نظير مردم شهرهاي مختلف ايران از ضريح مطهر حضرت امام حسين عليه السلام مي نويسد: بهانه نگارش اين تحليل، نه فقط مشاركت بخش هاي مهمي از جامعه ايران در آيين هاي عزاداري دهه نخست محرم و عاشورا كه همچنين حضور معنادار و تأمل برانگيز درصد قابل توجهي از شهروندان ايران در شهرهاي مختلف و در مراسم استقبال از «ضريح امام حسين» در مسير انتقال آن به كربلاست. گزارش هاي تصويري و خبري كه خبرگزاري هاي مختلف داخل ايران از اين رخداد (استقبال از ضريح در مسير) منتشر كرده اند، بسيار قابل تأمل و نشان دهنده واقعيت هايي غيرقابل انكار در كشور است. اين همان نكته اي است كه نگارنده مايل است توجه مخاطبان سكولار خود، به ويژه كنشگران سياسي عرفي را به آن جلب كند.
تحليلگر بي بي سي مي افزايد: بركنار از نسبت لايه هاي اجتماعي با حكومت ديني مستقر در ايران، و نيز مستقل از حاكميت اقتدارگرايان، شواهد مهمي از تداوم رويكردهاي مذهبي و زندگي مبتني بر نقطه عزيمت هاي ديني در بخش مهمي از جامعه ايران وجود دارد. برخي نظرسنجي هاي معتبر كه در سال هاي گذشته در كشور انجام شد (از جمله دو پيمايش ارزش ها و نگرش هاي ايرانيان) چنين مدعايي را تأييد مي كنند. بنابراين كنشگران سكولار ناگزير به مواجهه واقع بينانه و مدبرانه با اين واقعيت اجتماعي در ايران هستند.
شبكه دولتي انگليس تأكيد كرد: اگر اين وضع به دقت چنان كه هست، مورد ارزيابي قرار نگيرد، خط مشي گذاري و طراحي راهبرد سياسي مي تواند با نواقص و اختلال هاي جدي توام شود و در مسير اجرا و تحقق، كاميابي كمتر و كمتر شود. به تعبيري، در برآورد «نقاط قوت و ضعف، و تهديدها و فرصت ها» به قصد سياست گذاري استراتژيك، بي توجهي به باورهاي مذهبي جامعه، و علائق ديني لايه هاي اجتماعي گوناگون، و نيز منابع و مراجع بازتوليد و تهييج و مديريت اين اعتقادات، مي تواند نيل به چشم اندازهاي مطلوب و مورد نظر را به شدت متأثر، و حتي منتفي سازد.
بي بي سي خواستار توجه گروهك هاي ضد انقلاب به «حساسيت ها و درك تعصب ها و رعايت حوزه هاي مقدس باورهاي مذهبي اقشار متدين» شد و افزود: بي توجهي به اين عرصه ها و مفاهيم، مي تواند آسيب هاي معنادار و هزينه هاي سنگين براي نيروهاي سكولار در برداشته باشد. اين، نكته اي است كه متأسفانه از سوي برخي كنشگران سياسي سكولار و فعالان رسانه اي عرفي ناديده گرفته مي شود، و همزمان موجب ريزش بخش هايي از حاميان و همراهان جنبش تغييرخواهي مي گردد. رويكردهاي مذهبي در ايران ضعيف نشده يا به حاشيه نرفته است.


خاطره سازي مأموريت جديد حلقه ماسوني لندن

گزارش رسيده به كيهان حاكي از آن است كه يك محفل ضدانقلابي لندن نشين تصميم گرفته است براي خاطره سازي عليه مسئولان طراز اول انقلاب به سراغ اعضاي قديمي نهضت آزادي و جبهه ملي برود كه در سال هاي اوليه پس از انقلاب در دولت موقت مسئوليت داشته و اكنون با نظام فاصله گرفته و به دوران كهنسالي نيز رسيده اند. چندي پيش حلقه ماسوني لندن -جرس- با مديريت مشترك عطاءالله مهاجراني، محسن كديور و عبدالعلي بازرگان به سراغ آقاي احمد صدر حاج سيدجوادي وزير كشور دولت موقت رفته بودند ولي آنچه كه وي با عنوان خاطره از دادگاه رهبرمعظم انقلاب در دوران طاغوت نقل كرد به دليل غيرواقعي بودن آن با اعتراض برخي از گروههاي اپوزيسيون روبرو شد و جرس به طور تلويحي كهنسال بودن وي و ابتلاء به عارضه فراموشي را براي توجيه آن، بهانه كرد ولي در فاز جديد قرار است دكتر ابراهيم يزدي مديريت صحنه را برعهده داشته باشد و از مواردي كه اسناد موجود بر غيرواقعي بودن آن دلالت مي كند جلوگيري نمايد. گفته مي شود علت اصلي در انتخاب افراد مورد اشاره، كهولت سن آنهاست كه معمولا با عارضه فراموشي همراه است و محفل لندن نشين اين عارضه را در كنار كهولت سن و سال هاي پاياني عمر افراد ياد شده، زمينه مناسبي براي خاطره سازي از زبان آنها تلقي مي كند.
گفتني است احمد صدر حاج سيدجوادي در مصاحبه چندي پيش جرس با وي به وكالت خود براي رهبر معظم انقلاب در دادگاه زمان شاه پرداخته و گفته بود؛
«در آن پرونده آيت الله خامنه اي به جرم سخنراني عليه رژيم محاكمه مي شدند و آقاي هاشمي به اصرار از من خواستند كه وكالت ايشان را برعهده بگيرم. در آن زمان روساي دادگاه ها در مشهد به هيچ وجه نمي خواستند كه دستورات مقامات امنيتي را اجرا كنند و نوعي استقلال داشتند... در دادگاه من مسئله خلافي از سوي قاضي و مسئولان دادگاه نديدم و با اين كه در بيرون عناصر و عوامل شاه و ساواك با سردادن شعارهاي تند، سعي در تاثيرگذاري بر روند دادگاه را داشتند، اما قاضي پرونده با كمال درستي راي بر برائت آقاي خامنه اي صادر كرد»!
اينهمه خلاف واقع كه -كهولت سن نمي تواند تنها علت آن باشد- در حالي است كه اولا؛ ماجرا به اوايل سال 1357- دوران اوج گيري انقلاب- و دوران تبعيد رهبر معظم انقلاب مربوط است. ثانيا؛ وكالت حضرت آقا را برادر ايشان جناب سيدمحمد خامنه اي و يك وكيل ديگر برعهده داشتند و آقاي حاج سيدجوادي كه آن روزها همراه با هدايت الله متين دفتري پز حمايت از زندانيان و تبعيدي هاي سياسي را گرفته بودند، يكي از شخصيت هاي روحاني- ظاهرا آيت الله هاشمي- را واسطه كردند كه ايشان هم به عنوان يكي از وكلا در پرونده حضور داشته باشد. ثالثا؛ و مهمتر از بقيه موارد اين كه آن پرونده هرگز به دادگاه نرسيد و رژيم كه با موج پرشتاب و سراسري انقلاب روبرو شده بود، پرونده را در همان مراحل اوليه مختومه اعلام كرد. رابعا؛ در آن هنگام تظاهرات ضد رژيم شاه سراسر كشور را فرا گرفته بود و عوامل شاه و ساواك نه فقط جرأت آفتابي شدن در ميان مردم را نداشتند بلكه بسياري از آنها به زندگي مخفي روي آورده و يا در حال خروج از كشور بودند. بنابراين ادعاي آقاي حاج سيدجوادي مبني بر اين كه «عوامل شاه و ساواك در بيرون دادگاه با سردادن شعارهاي تند سعي در تاثيرگذاري بر روند دادگاه را داشتند»! از آن دروغ هاي شاخدار است! ضمن آن كه اساسا دادگاهي تشكيل نشده بود كه عوامل مورد اشاره آقاي حاج سيدجوادي در بيرون محوطه آن شعارهاي- به قول ايشان- تند! و... سربدهند! خامسا؛ ادعاي آقاي حاج سيدجوادي درباره اين كه روساي دادگاه ها حاضر به اجراي دستور مقامات امنيتي نبودند! فقط خنده دار است و نه فقط اسناد مكتوب باقيمانده از رژيم شاه- از جمله اسناد لانه جاسوسي كه جاي آقاي حاج سيدجوادي هم در آن ميان خالي نيست- حكايت از تسلط كامل ساواك بر اينگونه پرونده ها داشت، خاطره آن روزها نيز هنوز از ذهن مردم پاك نشده است. سادسا؛ اساسا پرونده هاي سياسي به دادگاه هاي عادي ارجاع نمي شد، بلكه صرفا به دادسراهاي نظامي مي رفت.
بديهي است كه اينهمه دروغ شاخدار نمي تواند تنها به علت كهولت سن و عارضه فراموشي باشد، بلكه از برنامه ريزي ديكته شده به محفل ماسوني لندن براي دروغ پردازي و خاطره سازي حكايت مي كند. برنامه اي كه هرچند در مورد ياد شده با شكست روبرو شد و انتقاد برخي از محافل اپوزيسيون را در پي داشت ولي احتمالا قرار است روي شمار ديگري از اعضاي كهنسال نهضتي و جبهه ملي و.... نيز تجربه شود!


مرعشي: هاشمي 6 ماه قبل از دوم خرداد به كارگزاران گفت برويد كمك خاتمي

سخنگوي كارگزاران مي گويد هاشمي رفسنجاني 6 ماه پيش از انتخابات رياست جمهوري سال 76 از اين حزب خواسته بود به كمك خاتمي بروند. در آن زمان خاتمي رقيب اصلي ناطق نوري بود.
حسين مرعشي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي اعتماد و درباره اين سؤال كه در انتخابات سال 76 آيا از قبل مي دانستيد آقاي هاشمي مي خواهد چه كار بكند، گفت: بله، آقاي هاشمي در سال 1376 نقش برجسته اي براي انتقال قدرت در ايران انجام داد. پس از آنكه آقاي خاتمي در آستانه كانديداتوري خود با آقاي هاشمي ملاقات داشت، من نظر آقاي هاشمي درباره پشتيباني از آقاي خاتمي را جويا شدم تا موضوع را به شوراي مركزي كارگزاران منتقل كنم. آقاي هاشمي به من گفتند: آقاي خاتمي برنامه خيلي خوبي دارد. آقاي خاتمي گفته است برنامه توسعه اقتصادي كه شما شروع كرده ايد بايد ادامه پيدا كند و به آن توسعه سياسي و فرهنگي هم اضافه شود. آقاي هاشمي گفتند: «اين برنامه خيلي خوبي است و شما برويد كمك كنيد.» آن وقت، درست شش ماه پيش از انتخابات جهت كارگزاران تعيين شد. در آن زمان مسئولان اصولگرا روي رقابت سه جانبه فكر كرده بودند؛ از كارگزاران يك نفر، از روحانيون يك نفر و از جناح راست هم يك نفر و چون ما با هم رقابت مي كرديم، جناح راست برنده انتخابات مي شد. با هوشياري سياسي كارگزاران آن برنامه سياسي طراحي شده برهم خورد و انتخابات دو قطبي شد. ائتلاف كارگزاران و جناح چپ آن زمان كار جناح راست را سخت كرد.
يادآور مي شود در آن زمان هاشمي و ناطق نوري هر دو عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت محسوب مي شدند و انگاره عمومي اين بود كه ناطق نوري از سوي هاشمي حمايت مي شود و ادامه سياست هاي دولت اوست و در مقابل، خاتمي رويكردي انتقادي دارد.
مرعشي در بخش ديگري از اين مصاحبه درباره عدم حمايت هاشمي از كرباسچي به هنگام محاكمه و بازداشت وي گفت: بالاخره اين گلايه در تاريخ از آقاي هاشمي مانده است ولي سهم بيشتر اين گلايه از آقاي خاتمي است چون آقاي خاتمي رئيس جمهور وقت بود. حتي دوستان در مشورت ها به آقاي خاتمي گفته بودند كه آقاي كرباسچي پروژه آقاي هاشمي است و شما خودتان را خرج او نكنيد. همكاري كارگزاران با دولت آقاي خاتمي ادامه داشت اما پس از برخورد با آقاي كرباسچي كمرنگ تر شد. بايد توجه داشته باشيم در گروه هاي هوادار آقاي خاتمي، منتقدان جدي سياست هاي آقاي هاشمي حضور پررنگي داشتند. يكي از اشتباه هاي استراتژيك آنها، زدن آقاي هاشمي بود.
سخنگوي كارگزاران درباره دودستگي اين حزب در انتخابات سال 88 و حمايت كرباسچي- برخلاف ديگر اعضا -از كروبي مي گويد: حزب منسجم بود اما آقاي كرباسچي شخصاً تخلف حزبي كرد، منتها به خاطر رعايت فضاي انتخابات، شوراي مركزي تصميمي براي برخورد با ايشان نگرفت. آقاي كرباسچي خودشان هم قصد استعفا داشتند و بين اعضاي شوراي مركزي هم بحث پذيرش استعفا جدي بود ولي ملاحظه فضاي انتخابات مانع اين اقدام شد، آقاي كرباسچي نشان داد كه پايبند به انضباط حزبي نيست. اين تصميم در آن مقطع ضربه بدي به حزب زد.
وي در اين مصاحبه مجدداً تأكيد كرد كه همچنان كارگزاران را «حزب ليبرال دموكرات مسلمان» مي داند اما دو سال و نيم است كه فعاليتش در اين حزب معلق است.
گفتني است كه برخلاف ادعاي آقاي مرعشي در جريان محاكمه آقاي كرباسچي نزديك به 20 تن از وزرا، معاونين وزرا و مسئولان دولت هاي كارگزاران و اصلاحات به حمايت از وي در جلسه دادگاه حضور مي يافتند و روزنامه هاي زنجيره اي كه تحت مديريت كارگزاران و اصلاح طلبان بود تبليغات پرحجم و گسترده اي را به دفاع از آقاي كرباسچي و تخطئه دادگاه به راه انداخته بودند. تا آنجا كه از وي با عنوان «اميركبير ايران»! ياد مي كردند و از سوي ديگر در انتخابات رياست جمهوري دهم نيز حمايت كرباسچي از كروبي زير سؤال بود و گفته مي شد كه وي به موسوي رأي داده است!


مدير بي بي سي به شهرام همايون دهانت را ببند، هر دو بي شرفيم!

رئيس بي بي سي فارسي، مدير شبكه ماهواره اي كانال يك را تهديد كرد كه اگر به افشاگري هايش ادامه دهد، او هم مقابله به مثل خواهد كرد و چيزهايي را لو خواهد داد كه ممكن است موجب شكايت شود.
شهرام همايون مدير شبكه لس آنجلسي كانال يك اخيراً درباره مسائل پشت پرده و رسوايي هاي بي بي سي و صداي آمريكا گفته بود: به جرأت مي توانم بگويم كه در طول تاريخ فعاليت رسانه اي خود هيچ نقطه سياهي ندارم در حالي كه پرونده بي بي سي فارسي و صداي آمريكا مشخص است. شبكه اي كه در آن دختران ايراني طعمه هوسراني صادق صبا مي شوند، آيا جايگاهي براي سردادن شعار آزادي انسان هاست؟ يا يك وطن پرست مي تواند بپذيرد در شبكه اي كار كند كه دختر ايراني را كه مورد تجاوز قرار گرفته، طرد و به مجري تجاوزگر پست بالاتر بدهند؟
در واكنش به اظهارات شهرام همايون، صادق صبا مدير بي بي سي فارسي كه مدت هاست اخبار مربوط به رسوايي ها و بهره كشي هاي وي در محافل رسانه اي ضد انقلاب منتشر مي شود، نوشت: به مديريت اين شبكه لس آنجلسي پيشنهاد مي كنم اولاً دست از طرح اينگونه ادعاها برداشته و از رسانه بي بي سي و كساني كه آنها را مورد هجمه قرار داده عذرخواهي كند در غير اين صورت مجبور مي شوم پرونده بايگاني شده و خاك خورده اش را در زمينه كلاهبرداري هاي «راديو پدر»، «جنبش ما هستيم» و... دوباره به جريان بياندازم و از اين طريق البته اعاده حيثيت كنم.
وي تهديد كرد: فكر مي كنم در صورت افشاي اين پرونده ها افراد زيادي كه از اين شخص و همكاران به اصطلاح حق به جانبش شكايت داشته و دارند بتوانند حقوق پايمال شده خود را در طول اين سال ها بازپس گيرند.
صادق صبا توضيح نداده كه اگر واقعاً از تضييع حقوق افرادي آگاه است چرا براي سالها كتمان حقيقت كرده و اكنون صرفاً براي بستن دهان شهرام همايون تهديد به افشاي برخي ماجراهاي مشابه مي كند؟!
مدير بي بي سي فارسي در عين حال فاصله گرفتن اين شبكه از سلطنت طلبان را با قاطعيت رد كرد و نوشت: اگر ما و بي بي سي فارسي با سلطنت طلب ها، شهبانو فرح پهلوي و فرزند شاهنشاه آريا مهر، رضا پهلوي مشكل داشتيم هيچ گاه از آنها براي حضور در اين رسانه دعوت به عمل نمي آورديم و از طرفي شاهزاده رضا پهلوي و شهبانو فرح پهلوي اگر به بي بي سي معتقد نبودند درخواست ما را براي مصاحبه هرگز نمي پذيرفتند. نمي دانم چرا برخي كاسه داغ تر از آش مي شوند.
يادآور مي شود اسم رمز آغاز كوتاي 28 مرداد 1332 توسط راديو بي بي سي اعلام شد. شبكه بي بي سي طي ماه هاي اخير با چندين رسوايي و استثمار جنسي زنجيره اي مواجه شده است.

۱۳۹۱/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...