نسخه چاپی

حنیف غفاری در گفتگو با نما:

سكوت تاسف بار سازمان ملل مقابل جنایات در سوریه/ هدف اسرائیل كاهش قدرت جریان مقاومت است

عکس خبري - سکوت تاسف بار سازمان ملل مقابل جنايات در سوريه/ هدف  اسرائيل کاهش قدرت جريان مقاومت است

كارشناس سیاست خارجی گفت: به‌طور قطع رژیم صهیونیستی به اصلی‌ترین هدفش یعنی كاهش قدرت مقاومت و كاهش قدرت تسلط جبهه مقاومت بر سرزمین‌های اشغالی نخواهد رسید.

حنیف غفاری، کارشناس سیاست خارجی، پیرامون اهداف پشت پرده حمله رژیم صهیونیستی به سوریه به خبرنگار نما گفت: حمله اخیر رژیم اشغالگر قدس به خاک سوریه اولین مورد نبوده است و آخرین مورد هم نخواهد بود.

وی افزود: در طول سال‌های اخیر خصوصاً بعد از نابودی خلافت داعش در سوریه که به همت رزمندگان مقاومت صورت گرفت، رژیم اشغالگر قدس معمولاً چنین حملاتی را در دستور کار خود قرار داده است و آنها را ساماندهی و مدیریت می‌کند، با این هدف که تسلطی از سمت جبهه مقاومت بر سرزمین‌های اشغالی صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: واقعیت امر این است که این رژیم در عمل نتوانست به اهدافی که با این حملات می‌خواست به آنها دست یابد برسد، زیرا الان جبهه مقاومت نسبت به هر زمان دیگری بر تل‌آویو، حیفا و بلندی‌های جولان از مناطق مختلف در منطقه نظیر لبنان و نه فقط در سوریه مسلط‌ شده است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی بیان کرد: رژیم اشغالگر قدس تصور می‌کرد با توجه به حمایتی که از داعش و گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه می‌‌کند دیگر نیازی به حملات مستقیم به خاک سوریه از سمت خودش نیست، اما بعد از اینکه با جانفشانی‌های شهید سردار قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و رزمندگان حزب‌الله خلافت داعش در سوریه نابود شد و طومار داعش در منطقه در هم پیچیده شد، شاهد بودیم صهیونیست‌ها نقاب ادعای عدم حمایت از گروه‌های تروریستی را از چهره برداشتند و چهره واقعی‌شان را عیان کردند و حمایتشان را از داعش و تروریست‌های تکفیری و اقداماتشان را علیه تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه علنی کردند.

وی از سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه ابراز تأسف کرد و گفت: این حملات قبل از این هم بود و بعد از این هم ادامه خواهد داشت. کشور سوریه عضو رسمی سازمان ملل متحد و کشوری دارای حاکمیت است. خاک این کشور توسط رژیمی اشغالگر، بیگانه و نامشروع مورد تجاوز قرار می‌گیرد و سازمان‌ ملل متحد کمترین اقدامی در مواجهه با این مسئله صورت نمی‌دهد.

غفاری تصریح کرد: گروه‌های مقاومت برای پاسخ به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه نه منتظر اجازه سازمان ملل هستند و نه منتظر حمایت سازمان‌هایی که ظاهراً خودشان را سازمان‌های بین‌المللی می‌دانند. قطعاً پاسخ این تجاوزات به بهترین نحو ممکن از سمت گروه‌های مقاومت و در بهترین زمان مناسب داده خواهد شد.

وی در پایان گفت: به‌طور قطع رژیم صهیونیستی به اصلی‌ترین هدفش یعنی کاهش قدرت مقاومت و کاهش قدرت تسلط جبهه مقاومت بر سرزمین‌های اشغالی نخواهد رسید.

۱۳۹۹/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...