نسخه چاپی

تكذیب جیره‌بندی گاز ادارات دولتی

شركت ملی گاز ایران جیره‌بندی گاز وزارتخانه ها، موسسات و شركت های دولتی را در زمستان تكذیب كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در حالی که برخی منابع خبر از کاهش فشار یا قطع چند ساعته گاز وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی طی روزهای سرد سال و با هدف تامین گاز بخش خانگی به ویژه مناطق سردسیر را می‌دهند، شرکت ملی گاز ایران این موضوع را رد می‌کند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با رد جیره‌بندی گاز ادارات و نهادهای دولتی با هدف تامین گاز مناطق سردسیر گفت: به جز بخشنامه‌ای که از سوی معاون اول رییس جمهور به کلیه وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری های سراسر کشور مبنی بر بر لزوم صرفه‌جویی در چهارماه پایانی سال ابلاغ شده است، شرکت گاز برنامه‌ای برای قطع گاز هیچ نهادی چه دولتی و چه غیر دولتی ندارد.

البته مجید بوجارزاده هشدار داد که بر اساس بخشنامه مذکور به کلیه شرکت های گاز استانی در سراسر کشور ابلاغ شده تا بر حسن اجرای این بخشنامه نظارت کافی داشته و در صورت تخطی مشترکین نسبت به قطع گاز آنها اقدام شود.

در بخشنامه معاون اول رئیس جمهور آمده است که به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی در ماه های آذر، دی، بهمن و اسفند، کلیه وزارتخانه ها ، سازمان ها، موسسات و شرکتهای دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری های سراسر کشور موظفند، در صورت لزوم به استثناء مواقعی که کارکنان با تأیید مدیران ذیربط بعد از ساعات اداری یا ایام تعطیل مشغول به انجام اضافه کاری هستند، حداکثر یک ساعت قبل از شروع وقت اداری رسمی سامانه های ایجاد گرما را روشن نموده و حداقل یک ساعت قبل از پایان وقت اداری خاموش نمایند.

طبق این بخش‌نامه درجه حرارت اتاق های کار در محدوده 18 تا 21 درجه سانتیگراد (دمای رفاه) و راهروها و فضای عمومی سرپوشیده روی 18 درجه سانتیگراد تعیین شده است.

تولید گاز ایران در حدود 600 میلیون متر مکعب در روز است و طبق اعلام شرکت ملی گاز ایران پیک (اوج) مصرف گاز در فصل زمستان نیز 600 میلیون متر مکعب پیش‌بینی شده است. از سوی دیگر رئیس مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران نیز از افزایش هشت درصدی مصرف گاز امسال نسبت به سال گذشته خبر داده است.

از سوی دیگر با توجه به این که قسمتی از گاز مورد نیاز استان‌های شمالی و شمال شرقی کشور از ترکمنستان وارد می‌شود و در شرایطی که احتمال ادامه قطع واردات گاز از ترکمنستان وجود دارد وزارت نفت از یک ماه پیش ستاده ویژه سوخت‌رسانی به استان‌های شمالی- گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و منطقه چالوس- را با حضور مدیران شرکت مناطق شرکت گاز و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، استانداران و نمایندگان مجلس تشکیل داده است تا حداقل فعالیت واحدهای خدماتی این مناطق که سوخت مورد نیازشان از طریق گاز تامین می‌شود تحت هیچ شرایطی متوقف نشود.

۱۳۹۱/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...