نسخه چاپی

آغاز به‌كار اجلاس جهانی «اساتید و بیداری اسلامی»

عکس خبري -آغاز به‌کار اجلاس جهاني «اساتيد و بيداري اسلامي»

اجلاس جهانی «اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلای» با حضور بیش از ۶۰۰ استاد مسلمان دانشگاه‌های سراسر جهان ‌دقایقی پیش آغاز به‌كار كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، اجلاس جهانی «اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی» از دقایقی پیش در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه این اجلاس، ‌علی جنتی، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، علی معلم رئیس فرهنگستان هنر، سیدمحمود نبویان نماینده تهران در مجلس، زهره الهیان نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و ... حضور دارند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران سخنران اصلی روز اول این اجلاس است. در این اجلاس، اساتید، نخبگان و سیاسیونی از کشورهای مسلمان منطقه از‌جمله بحرین، لبنان، مصر و تونس حضور دارند و ‌علاوه بر آن، ‌نمایندگانی از فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان نیز حضور یافته‌اند.

در حاشیه ‌سالن برگزاری این اجلاس، نمایشگاهی از دستاوردهای علمی و فناوری اساتید و دانشگاه‌های کشور برپا و دستاوردهای حوزه نانو به نمایش گذاشته شده است.

این اجلاس دو روزه با شعار "پیشرفت، عدالت و مردم‌سالاری دینی" برگزار می‌شود و در آن ۲۵۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های غیر‌ایرانی و ۳۵۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

در اجلاس جهانی «اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی» پنج کمیسیون تخصصی تشکیل خواهد شد و اولین کمیسیون به بررسی بیداری اسلامی، دستاورد رابطه قدرت در جهان معاصر می‌پردازد و کمیسیون دیگر نیز بحث بیداری اسلامی و حکومت‌داری مبتنی بر مردم‌ سالاری را بررسی می‌کند.‬

‫همچنین کمیسیون‌هایی در خصوص ‌بیداری اسلامی، آسیب‌شناسی تهدیدات و فرصت‌های آن و بیداری اسلامی، پیشرفت‌، عدالت اسلامی و هویت اقتصادی‌ و ‌ظرفیت‌های علمی و نظریه‌پردازی در جهان اسلام نیز در حاشیه این اجلاس تشکیل می‌شوند.



پیش‌تر، اجلاس مجمع عمومی بیداری اسلامی در شهریورماه سال گذشته و سپس اجلاس جوانان و اجلاس زنان ‌کشورهای بیداری اسلامی در سال جاری برگزار شد

۱۳۹۱/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...